Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Zielone światło dla rozbudowy metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Zielone światło dla rozbudowy metra
fot. Martyn Janduła
Urząd Zamówień Publicznych stwierdził przed weekendem, że brak jest przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami dla rozbudowy II linii metra o odcinki 3+3. Wcześniej zgłaszane zastrzeżenia nie wymagają realizacji zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. – To bardzo ważny krok do podpisania umowy – komentuje Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Warszawa przygotowuje się do rozbudowy II linii metra o odcinki 3+3 – po trzy stacje w każdą ze stron: w kierunku zachodnim, na Wolę i wschodnio-północnym, na Targówek. Pod koniec października Metro rozstrzygnęło przetarg. Odcinek zachodni trafił do firmy Gulermak, a wschodnio-północny do Astaldi, które razem budowały oddany w marcu centralny odcinek II linii (jako AGP Metro). Całą procedurę przetargową wieńczy rutynowa kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).

UZP stwierdził drobne uchybienia formalne, jednak – jak podkreśla Metro – nie dotyczyły one wybranych ofert. Zamawiający miał siedem dni na odniesienie się do tych uwag. Jak informuje miasto, w piątek 22 stycznia Urząd Zamówień Publicznych stwierdził, że brak jest przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami rozbudowy II linii metra. Wcześniejsze zastrzeżenia nie wymagają wydania zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. Oznacza to brak przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami.

Kiedy nastąpi podpisanie umowy? – To jeden z ostatnich kroków. Jak tylko będzie komplet dokumentów, to podpisujemy umowę. Mam nadzieję, że termin ten będzie bliski. Pierwszy kwartał jest aktualny – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

Odcinki w ramach 3+3 będą realizowane niezależnie od siebie. Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów (Moczydło) przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Zaplanowano tutaj węzeł przesiadkowy na kolej. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza. Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Przewidywany termin ukończenia to 2019 r. W tej chwili toczy się konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla dalszych odcinków II linii.

WIZUALIZACJE STACJI PLANOWANYCH W RAMACH 3+3
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5