Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. ZDM testuje rozwiązania dla skrzyżowań rowerowo-pieszych

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2019-08-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. ZDM testuje rozwiązania dla skrzyżowań rowerowo-pieszych
fot. ZDM Warszawa
W trzech lokalizacjach w Warszawie Zarząd Dróg Miejskich zastosował trzy różne sposoby oznakowania i konstrukcji miejsca, gdzie droga rowerowa przecina się z dużym ruchem pieszych - czerwoną kratownicę, ostrzegawcze płytki i optyczne zwężenie drogi. Urzędnicy sprawdzą jak poprawią bezpieczeństwo warszawiaków.

Do badań rozwiązań pilotażowych wybrane zostały trzy lokalizacje. W każdej z nich testowane jest inne rozwiązanie. Na ul. Okopowej w rejonie ul. Wolność droga dla rowerów w miejscu przecięcia z ciągiem pieszym została oznaczona czerwoną kratownicą. To miejsce, w którym piesi przekraczają długą, prostą drogę dla rowerów idąc na przejścia przez jezdnię. Oznaczenie drogi dla rowerów ma wskazać obu grupom użytkowników, że w tym miejscu należy zachować ostrożność.


fot. ZDM Warszawa

Drugim z wybranych miejsc jest ul. Waryńskiego w rejonie stacji metra Politechnika i ul. Nowowiejskiej. Popularna droga dla rowerów krzyżuje się tutaj z potokami pieszych wysiadających z metra, tramwajów i autobusów. Nieuniknione jest zatem przecinanie się tras pieszych i rowerzystów. W miejscach takiego przecięcia oznakowano przejścia dla pieszych, na których rowerzysta powinien ustąpić pierwszeństwa. Aby podkreślić konieczność zachowania ostrożności podczas jazdy, bezpośrednio przed przejściami dla pieszych wprowadzone zostały specjalne rowkowane płytki. Przejechanie po nich ma dodatkowo zwracać uwagę rowerzysty na sytuację na drodze.


fot. ZDM Warszawa

Trzecie rozwiązanie polega na punktowym zwężeniu drogi dla rowerów. Testowane jest na Polu Mokotowskim, w miejscu gdzie droga dla rowerów przecina alejkę parkową. Kilkanaście metrów wcześniej droga dla rowerów została zwężona o 50 cm z każdej ze stron (przy zachowaniu niezbędnych parametrów). Zamiast dotychczasowej opaski posadzone zostaną krzewy. Ma to stworzyć efekt wizualny, uprzedzający o zbliżaniu się do przecięcia z chodnikiem.


fot. ZDM Warszawa

Wszystkie wprowadzone zmiany są pilotażem. W każdej z trzech lokalizacji są prowadzone badania zachowań pieszych i rowerzystów, tak aby można było ocenić wpływ zmian na sytuację w danym miejscu. Od wyników tych badań uzależniona jest decyzja o dalszym stosowaniu pilotażowych rozwiązań.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Ruszają testy totemu dla rowerzystów. Z syrenką

Przestrzeń

Warszawa. Ruszają testy totemu dla rowerzystów. Z syrenką

Jakub Dybalski 07 sierpnia 2019

Przesiadłem się do samochodu. Przestałem widzieć pieszych [komentarz]

Felietony i komentarze

Przesiadłem się do samochodu. Przestałem widzieć pieszych [komentarz]

Dominik Wójcik 11 sierpnia 2019

Trójmiasto. Milion wypożyczeń Mevo w trzy miesiące

Komunikacja

Trójmiasto. Milion wypożyczeń Mevo w trzy miesiące

jd/inf. pras. 05 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5