Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wybrany wykonawca przebudowy al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-26 13:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Wybrany wykonawca przebudowy al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym
Wizualizacja nowych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów na rondzie Czterdziestolatka mat. ZDM Warszawa
Warszawa: Wybrany wykonawca przebudowy al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym
Warszawa: Wybrany wykonawca przebudowy al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym
Warszawa: Wybrany wykonawca przebudowy al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym
Warszawa: Wybrany wykonawca przebudowy al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym
Warszawski ZDM wybrał wykonawcę w przetargu na przebudowę odcinka al. Jana Pawła II w rejonie Dworca Centralnego. Wygrała firma Balzola Polska. W ramach inwestycji mają pojawić się drogi rowerowe, miejsca postojowe, zieleń oraz dodatkowe przejścia naziemne w rejonie ronda Czterdziestolatka.

Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację alei Jana Pawła II, między rondem ONZ a ul. Nowogrodzką, wraz z rondem Czterdziestolatka. Ulica ma uzyskać reprezentacyjny charakter. Wprowadzony zostanie jednolity przekrój jezdni. Dziś w rejonie Dworca Centralnego znajduje się nawet pięć pasów ruchu, choć na wcześniejszym i dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji tylko trzy pasy. Z tego względu zmiana przekroju jezdni, jak zapewnia Ratusz, nie będzie miała wpływu na przepustowość ruchu. Jednocześnie, dzięki zabraniu nadmiarowych pasów, pojawi się przestrzeń po obu stronach ulicy z przeznaczeniem na drogi rowerowe, miejsca parkingowe oraz zieleń. Drzew ma być blisko dwa razy więcej, do tego dochodzą trawniki, krzewy i byliny.

Efektem prac będzie też zwiększenie dostępności okolic ronda Czterdziestolatka, w tym przystanków tramwajowych Dworzec Centralny w ciągu al. Jana Pawła II. Zostaną wytyczone nowe przejścia naziemne po północnej stronie ronda (przy przystankach tramwajowych), po zachodniej stronie skrzyżowania oraz na wysokości ul. Nowogrodzkiej.

Po zachodniej stronie pojawi się droga rowerowa, która będzie łączyć rondo ONZ z Nowogrodzką. Tam, gdzie to możliwe, ciąg rowerowy będzie oddzielony od chodnika pasem zieleni. Ponadto, jak zapowiada Urząd Miasta, mocno uczęszczana droga dla rowerów i przejazd rowerowy po południowej stronie ronda ONZ zostaną poszerzone z dwóch do trzech metrów. Zostaną również wykonane łączniki rowerowe do ślepo zakończonych ulic Siennej i Śliskiej. Pojawi się też ponad 100 stojaków rowerowych.

O zamówienie ubiegały się cztery firmy na kwoty od 18 do 23 mln zł. Dziś (26 marca) ZDM rozstrzygnął postępowanie i wybrał ofertę złożoną przez Balzolę Polska, która zaoferowała wykonanie pac za 18,085 mln zł i 84-miesięczną gwarancję jakości.

Wybór musi teraz uprawomocnić się. Roboty miałyby zakończyć się w listopadzie 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5