Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: ZDM rozpisał przetarg na buspas na Głębockiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wybuduje buspas na ul. Głebockiej oraz zrealizuje wiele innych projektów – mniejszych i większych – na terenie całej Warszawy. Stołeczni radni uchwalili zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Tym samym ZDM otrzymał pieniądze na ważne inwestycje drogowe. Przetarg na budowę pasa dla autobusów na Białołęce został już ogłoszony. Oferty zbierane są do 3 kwietnia.

Dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej z Białołęki. W czwartek, 14 marca Rada m.st. Warszawy podjęła decyzję o zmianach w Wieloletniej Prognozie Finansowej i przyznała ZDM dodatkowe środki. Dzięki nim będzie można ogłosić przetarg na budowę już zapowiadanego buspasa w ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego.

Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Właśnie na skrzyżowaniu ul. św. Wincentego z ul. Kondratowicza znajduje się stacja „Kondratowicza”. Nowy buspas pomoże pasażerom jeżdżących tamtędy autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki.

Na oferty w przetargu ZDM czeka do 3 kwietnia. Inwestycja będzie finansowana wspólnie przez samorząd i inwestora prywatnego – firmę Atrium, właściciela pobliskiego centrum handlowego. Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią.

Buspas i inne udogodnienia

Na jezdni w stronę Bródna buspas powstanie na odcinku od przystanku „CH Targówek 03” do ul. Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej i zakończy na wysokości przystanku „CH Targówek 03”. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona.

W Warszawie buspasów jest już ponad 68,5 km. Jednym z najnowszych jest ten na ul. Modlińskiej (mnie więcej 7-kilometrowy odcinek między ulicami Aluzyjną a Elektronową). Rozwój infrastruktury drogowej pod kątem komunikacji publicznej to dziś priorytet. Według Barometru Warszawskiego (jesień 2023) jest to najczęściej wybierany środek transportu w Warszawie – stawia na niego ponad połowa ankietowanych. Ponadto w 2023 roku liczba przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sięgnęła niemal 1 miliarda.

Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego nie zabraknie także udogodnień dla innych uczestników ruchu. Będzie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.

Starczy na więcej

Przyznane przez radnych pieniądze pozwolą także na rozstrzygnięcie trwających już przetargów. Między innymi tych dotyczących budowy sygnalizacji świetlnej, na które ZDM otrzymał 4 mln zł. Nowe światła powstaną na rondzie na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej w Wilanowie oraz na przejściu dla pieszych przez ul. Maczka na wysokości ul. Niedzielskiego „Żywiciela”.

W toku jest także postępowanie przetargowe dotyczące budowy nowej trasy rowerowej na ul. Andersa. Inwestycja obejmuje budowę dwóch dróg rowerowych wzdłuż ulicy – od ul. Nowolipki do ul. Dawidowskiego (po zachodniej stronie) i od ul. Długiej do ul. Świętojerskiej (po wschodniej stronie) – oraz wykonanie wielu mniejszych i większych usprawnień w okolicy. Przyznane przez radę 28,7 mln zł pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu i rozpoczęcie prac.

Zmiany w WPF oznaczają także dodatkowe środki na budowę przejścia dla pieszych (wraz z przebudową sygnalizacji) przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej. Od 2014 roku powstało już ponad 100 nowych zebr i wciąż powstają nowe. Ta będzie nie tylko kolejną, ale niezwykle ważną, ponieważ połączy ul. Karową z nowym mostem pieszo-rowerowym. Dzięki niej warszawiacy i turyści bez problemu będę mogli poruszać się między Bulwarami a Starą Pragą.

Projekt stałej organizacji ruchu - duży plik do pobrania
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk z ofertami na projekt buspasa w ciągu Spacerowej

Komunikacja

Gdańsk z ofertami na projekt buspasa w ciągu Spacerowej

Przemysław Farsewicz 28 lutego 2025

Gdynia. Projektuje się zmienny buspas na ul. Wiśniewskiego

Przestrzeń

Gdynia. Projektuje się zmienny buspas na ul. Wiśniewskiego

Przemysław Farsewicz 29 stycznia 2025

Warszawa. Nowe, tymczasowe buspasy

Komunikacja

Warszawa. Nowe, tymczasowe buspasy

UM Warszawa 03 września 2024

Gdynia chce projektować dalszą część buspasa po ul. Wiśniewskiego

Komunikacja

Buspas na ul. Morskiej w Gdyni gotowy

Komunikacja

Buspas na ul. Morskiej w Gdyni gotowy

Magdalena Wojtkiewicz/gdynia.pl 14 listopada 2023

Zobacz również:

Gdańsk z ofertami na projekt buspasa w ciągu Spacerowej

Komunikacja

Gdańsk z ofertami na projekt buspasa w ciągu Spacerowej

Przemysław Farsewicz 28 lutego 2025

Gdynia. Projektuje się zmienny buspas na ul. Wiśniewskiego

Przestrzeń

Gdynia. Projektuje się zmienny buspas na ul. Wiśniewskiego

Przemysław Farsewicz 29 stycznia 2025

Warszawa. Nowe, tymczasowe buspasy

Komunikacja

Warszawa. Nowe, tymczasowe buspasy

UM Warszawa 03 września 2024

Gdynia chce projektować dalszą część buspasa po ul. Wiśniewskiego

Komunikacja

Buspas na ul. Morskiej w Gdyni gotowy

Komunikacja

Buspas na ul. Morskiej w Gdyni gotowy

Magdalena Wojtkiewicz/gdynia.pl 14 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij