Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. ZDM rezygnuje z carsharingu. W dwa lata powstał sam

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-10-31 15:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. ZDM rezygnuje z carsharingu. W dwa lata powstał sam
fot. Halibutt, lic. CC A 3.0 Unported
Przez dwa lata ZDM prowadził postępowanie koncesyjne na wyłonienie firmy, która zorganizuje miejski car sharing. Dziś poinformował że rezygnuje z pomysłu. W tym czasie w Warszawie rynek car sharingowy rozwinął się sam, zresztą samo postepowanie przebiegało nie bez kłopotów.

„Jeszcze 2,5 roku temu w stolicy nie było ani jednego takiego systemu. Dlatego w 2016 r. Zarząd Dróg Miejskich zdecydował się zainicjować powstanie publicznej wypożyczalni aut. Po wstępnej analizie zasadności i wymianie doświadczeń z innymi miastami ogłosiliśmy postępowanie koncesyjne na prowadzenie publicznej wypożyczalni aut. Chcieliśmy w ten sposób zachęcić firmy do wejścia na warszawski rynek i zaoferowania tej usługi mieszkańcom” – czytamy w informacji Zarządu Dróg Miejskich opublikowanej w środę.

W międzyczasie jednak, na co zwraca uwagę ZDM, w Warszawie uruchomiło usługę kilku operatorów prywatnych, a kolejni zapowiadają wejście na rynek w przyszłym roku, w tym z elektrycznymi autami. W sumie to już ponad 1,3 tys. aut. Dziś więc carsharing „miejski” nie jest potrzebny.

Zresztą w samym postepowaniem w Warszawie też był kłopot. Zainteresowanie zgłosiło kilkanaście firm, ale ofertę złożył tylko Panek. ZDM postępowanie unieważnił, bo oferent miał kłopot z wykazaniem doświadczenia. W powtórzonym postępowaniu znów jedynym oferentem był Panek i zaproponował stawki na poziomie tych, które oferuje rynek. W ZDM–ie zdecydowano więc, że nie ma powodu by przetarg kontynuować.

Zresztą Panek jest jedną z firm, które w Warszawie działają prywatnie. W praktyce rozstrzygnięcie postępowania, byłoby przemalowaniem już jeżdżących po stolicy aut.

Dziś miejski carsharing funkcjonuje – od roku – tylko we Wrocławiu, jako Vozilla. Tam jednak zażyczono sobie systemu opartego o auta elektryczne. Podobne plany sugerował Kraków, ale tam jest to na razie na etapie pomysłu. Poznań zdecydował że nie będzie organizował własnego systemu, tylko wspierał systemy prywatne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Vozilla po pół roku. 30 tys. użytkowników

Mobilność

Wrocław. Vozilla po pół roku. 30 tys. użytkowników

Jakub Dybalski 06 czerwca 2018

Traficar uruchamia usługę carsharingową w Trójmieście

Komunikacja

Traficar uruchamia usługę carsharingową w Trójmieście

Redakcja 31 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5