Warszawski oddział SARP-u przeprowadza na zlecenie miasta warsztaty urbanistyczno-architektoniczne dotyczące zagospodarowania przestrzeni publicznej wokół placu Grunwaldzkiego na Żoliborzu. Propozycje zostaną wykorzystane przy opracowywaniu planu zagospodarowania.
Celem organizowanych przez warszawski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich warsztatów jest uzyskanie różnorodnych propozycji programowych i przestrzennych zagospodarowania obszaru u zbiegu ulic Broniewskiego, Jana Pawła II i alei Wojska Polskiego.
Jak informuje miasto, warsztaty zostaną przeprowadzone w dwóch etapach. W pierwszym odbędzie się nabór uczestników, na podstawie zgłoszonych przez nich opisów pomysłów przestrzennych. Ocenione zostaną następujące elementy: kompozycja przestrzeni publicznej w obszarze objętym opracowaniem, założenia programowe proponowanego rozwiązania przestrzennego, propozycje rozwiązań komunikacyjnych, kompozycja terenu i proponowane obszary jego powiązania z sąsiadującymi terenami.
Nadesłane propozycje oceni jury, w skład którego wejdą przedstawiciele Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta oraz architekci i urbaniści z oddziału warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich. Do kolejnego etapu zostanie zaproszonych pięciu uczestników (lub zespołów projektowych), których zadaniem w drugim etapie warsztatów będzie opracowanie proponowanych przez siebie rozwiązań. Rozwiązania i wnioski wypracowane podczas warsztatów zostaną wykorzystane przy opracowywaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Ulice Popiełuszki i Broniewskiego mają podstawowe znaczenie w układzie komunikacyjnym i służą ruchowi międzydzielnicowemu z Żoliborza i Bielan do centrum miasta. Na pl. Grunwaldzkim zbiegają się dwie linie tramwajowe – w ul. Popiełuszki i Broniewskiego, które następnie łączą się z osią al. Jana Pawła II. Większe znaczenie ma trasa w ul. Broniewskiego.
Konkurs ma wspomóc w wypracowaniu rozwiązań sprzyjających ograniczaniu ruchu. Miasto odrzuca możliwość realizacji dwupoziomowego skrzyżowania z wiaduktami bądź tunelami. Warunki zakładają utrzymanie nie więcej niż trzech pasów ruchu na Broniewskiego, przy czym dopuszcza się ograniczenie ruchu na odcinku od Krasińskiego do pl. Grunwaldzkiego (ulica lokalna o przekroju 1x2). W przekroju Popiełuszki należy przewidzieć nie więcej niż po dwa pasy ruchu na kierunek. Dopuszcza się rozwiązanie przekroju z jednym pasem ruchu dla samochodów, jednym dla rowerów i pasem postojowym. Uczestnicy mogą rozważyć możliwość zorganizowania wspólnych przystanków tramwajowych. Dopuszcza się rozwiązanie w formie tramwaju w przestrzeni pieszej. Przestrzeń piesza ma być zintegrowana z węzłem przesiadkowym na placu Grunwaldzkim.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.