Partner serwisu
Przestrzeń

Warszawa: Zajezdnia Annopol z jednym dojazdem. Czy to nie problem?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Zajezdnia Annopol z jednym dojazdem. Czy to nie problem?
fot. TW
W najbliższych tygodniach ma zakończyć się budowa piątej warszawskiej zajezdni tramwajowej. W okresie wakacyjnym zaplanowano operację przenoszenia wozów. Do zajezdni prowadzi tylko jeden dojazd, co wiąże się z pewnymi ryzykiem operacyjnym. Tramwaje Warszawskie rozważają warianty rozbudowy układu torowego.

Jak pisaliśmy, powstająca na Annopolu zajezdnia pomieści 150 wozów na obszarze ok. 11,76 ha. Znajduje się tu ok. 16 km torów i 100 zwrotnic, wybudowano 12 obiektów kubaturowych. Prace są na końcowym etapie. Obiekt, według założeń Tramwajów Warszawskich, ma być gotowy w czerwcu. Po tym nastąpi rozruch obiektu. Do września proces przeprowadzania ludzi, sprzętu i wszelkich technologii

Wcześniej, między kwietniem i czerwcem, potrwa remont torów wzdłuż ulicy Odrowąża i Matki Teresy z Kalkuty. To jedyny dojazd szynowy do nowego obiektu. – Chcemy, by znajdowało się ono w jak najlepszym stanie i wytrzymało ogromny ruch tramwajowy – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Zajezdnia pod tym względem będzie się wyróżniać – do większości pozostałych czterech obiektów istnieje więcej niż jeden dojazd, co zwiększa elastyczność sieci. Z jednej strony pozwala to zoptymalizować zjazdy i wyjazdy, a z drugiej strony zwiększa odporność na nieprzewidziane zdarzenia skutkujące zablokowaniem dojazdu. – Takie jest życie, niestety nie dysponujemy innymi możliwościami terenowymi. Gdy przychodziłem 10 lat temu do spółki, to temat zajezdni był już dawno rozpracowany – wszystkie prace koncepcyjne były dawno za nami. Nie będę jednak krytykować poprzedników w zakresie umiejscowienia zajezdni. Lokalizacja jest dobra z logicznego punktu widzenia, jeżeli chodzi o rozmieszczenie zajezdni w mieście. Chodzi o to, by w miarę równomiernie obsługiwać całą Warszawę, żeby sensownie zorganizować ruch – do tej pory północno-wschodnia Warszawa była uboga w tramwaje – mówi Bartelski.

Spółka zdaje sobie sprawę z ryzyka związanego z ograniczoną liczbą dojazdów do zajezdni. – Dlatego rozważana jest rozbudowa układu torowego – wzdłuż Płochocińskiej do Modlińskiej. To jednak bardzo kosztowny i skomplikowany proces, potrwa wiele lat; trzeba m.in. przerzucić tramwaj przez Kanał Żerański – kończy prezes. Tam torowisko mogłoby się łączyć z planowaną na Modlińskiej i Płochocińskiej trasą tramwajową.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaje wracają na Wolską. Zmiany w liniach

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gagarina jednak od czerwca?

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gagarina jednak od czerwca?

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Zobacz również:

Warszawa: W wakacje wielka przeprowadzka do zajezdni Annopol

Przestrzeń

Warszawa: W wakacje wielka przeprowadzka do zajezdni Annopol

Witold Urbanowicz 28 lutego 2024

Warszawa: Co słychać na budowie zajezdni tramwajowej na Annopolu?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaje wracają na Wolską. Zmiany w liniach

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gagarina jednak od czerwca?

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gagarina jednak od czerwca?

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Zobacz również:

Warszawa: W wakacje wielka przeprowadzka do zajezdni Annopol

Przestrzeń

Warszawa: W wakacje wielka przeprowadzka do zajezdni Annopol

Witold Urbanowicz 28 lutego 2024

Warszawa: Co słychać na budowie zajezdni tramwajowej na Annopolu?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5