Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Zajezdnia Annopol na 150 tramwajów z decyzją środowiskową

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-07 13:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własna / Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Zajezdnia Annopol na 150 tramwajów z decyzją środowiskową
mat. TW
Warszawa: Zajezdnia Annopol na 150 tramwajów z decyzją środowiskową
Warszawa: Zajezdnia Annopol na 150 tramwajów z decyzją środowiskową
Warszawa: Zajezdnia Annopol na 150 tramwajów z decyzją środowiskową
Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy planowanej zajezdni tramwajowej Annopol umożliwiającej garażowanie 150 wieloczłonowych tramwajów. To nieodzowny element zakupu nowych tramwajów i rozbudowy sieci tramwajowej w Warszawie. Przetarg na budowę ma ruszyć jeszcze w tym roku. Według założeń inwestycja ma zostać oddana do użytku pod koniec 2020 r.

Tramwaje Warszawskie poinformowały o otrzymaniu decyzji środowiskowej dla zajezdni tramwajowej na Annopolu. – Trwają prace projektowe. Powinny się zakończyć lada chwila. Planujemy, by na początku II kwartału wystąpić o decyzję lokalizacyjną, a później o pozwoleniu na budowę. Zakładamy, że w tym roku ogłosimy przetarg na wykonawstwo. Trzeba zakładać, że realizacja potrwa około trzech lat – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Udało się też zabezpieczyć teren pod inwestycję. – Wszystkie działki, które można było kupić, są kupione. Natomiast w przypadku tych, których nie można było wykupić z uwagi nie nieuregulowany do końca stan prawny, mamy zawarte umowy dzierżawy na 30 lat. Nie ma więc pod tym względem żadnych przeszkód – mówi Karos.

Planowana zajezdnia będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i umożliwi obsługę i naprawy 150 wieloczłonowych tramwajów o długości 33 m. Obiekt będzie się składać z zespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności takich jak stanowisko do pomiaru płaskich miejsc, pomiaru nacisku kół, pomiaru obrzeży kół i geometrii wózków, lakiernia, myjnie całopojazdowe czy tokarka podtorowa.

Jak informuje spółka, w ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów o łącznej długości 14,25 kmtp oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, aby móc włączyć teren zajezdni do istniejącej infrastruktury w ul. Annopol. Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką. Planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony – łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.

Przy realizacji zajezdni mają być wykorzystane najnowsze rozwiązania techniczne, minimalizujące wpływ na środowisko. Spółka planuje m.in. instalację odnawialnych źródeł energii. Przewidziane są m.in. gazowe absorpcyjne pompy ciepła powietrze – woda, sprężarkowe pompy ciepła powiązane z instalacją pionowego magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymienniki ciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnych oraz zoptymalizowana instalacja fotowoltaiczna. Dodatkowo, jak informuje spółka, przewidziano magazynowanie wody szarej w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zamknięty obieg wody w myjniach, jak również zastosowanie smarownic oraz ekranów akustycznych będą ograniczać uciążliwości akustyczne wynikające z ruchu taboru tramwajowego.

Annopol będzie pierwszą nową zajezdnią od czasów otwarcia w 1963 r. zajezdni Żoliborz. Jej realizacja to element projektu unijnego wspólnego z budową trasy tramwajowej do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie złożyły już wniosek o jego dofinansowanie ze środków POIiŚ. Niedawno też spółka ogłosiła przetarg na zakup do 213 tramwajów. W części nowe wozy zostaną skierowane do obsługi nowych tras, a w części do zastąpienia istniejących wozów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Tramwajom brakuje miejsc. Annopol niezbędny

Przestrzeń

Tramwajom brakuje miejsc. Annopol niezbędny

Witold Urbanowicz 05 marca 2015

Karos: Tramwajom Warszawskim brakuje miejsca. Nie zamkniemy Woli

Przestrzeń

Karos: Tramwajom Warszawskim brakuje miejsca. Nie zamkniemy Woli

Witold Urbanowicz 06 października 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5