Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Zmienia się dojście do peronu 8

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-17 17:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Budimex / inf. własne

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Zachodnia: Zmienia się dojście do peronu 8
mat. Budimex
Na Warszawie Zachodniej rozpoczyna się faza prac zasadniczych. Budimex od 18 grudnia wytycza nowe, tymczasowe przejście do peronu 8 na linii obwodowej.

Budimex wprowadza 18 grudnia (piątek) nowe tymczasowe przejście z pętli autobusowej na ul. Tunelowej (od strony Woli) i od strony dworca Warszawa Zachodnia do peronu 8 na linii obwodowej. Obecne przejście musi zostać zajęte przez teren budowy. Nowe przejście jest o około 150 metrów dłuższe.

Jak wyjaśnia wykonawca, prace na Warszawie Zachodniej przechodzą z fazy przygotowawczej do fazy prac ciężkich. Na budowie pracuje obecnie 200 osób i 100 jednostek sprzętu. Wykonawca działa zgodnie z prawomocnym pozwoleniem na budowę. W tej chwili trwa przekładanie kolizji instalacji podziemnych, budowa murów dla ścian szczelinowych oraz gromadzenie szyn, tłucznia i podkładów. Trwają przygotowania do budowy kładki nad peronami, która umożliwi komunikację pasażerów podczas budowy nowego dworca. Prace przy budowie przejścia nad torami zakończą się wiosną 2021 r.


Przebudowa Warszawy Zachodniej, warta 2,4 mld zł brutto, to jedna z największych inwestycji PKP PLK i wstęp do modernizacji linii średnicowej. W ramach przedsięwzięcia istniejący tunel zostanie znacznie poszerzony – tworząc dodatkową przestrzeń dworcową – i wydłużony do peronu 8 na linii obwodowej. Na perony prowadzić będą windy i schody ruchome. Na poziomie -2 powstanie tunel dla przyszłej linii tramwajowy między Wolą a Ochotą (kiedy tramwaj dojedzie do Dw. Zachodniego nie wiadomo – realizacja odcinka od Dw. Zachodniego do Grójeckiej została przesunięta na okres po 2023 r., odległa jest też perspektywa budowy połączenia do ul. Kasprzaka). Zostanie wybudowany dodatkowy peron od strony Tunelowej, a całą przestrzeń peronów przykryje wspólne zadaszenie. Dodatkowe dojście do peronów zapewni kładka po stronie wschodniej. Wybudowany zostanie też nowy obiekt dworcowy przy Tunelowej.

Przez stację średnio na dobę przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. W czasie prac zostaną utrzymane ruch pociągów i obsługa podróżnych, choć z ograniczeniami (być może już od marca).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5