Podróżni korzystają już na stacji Warszawa Zachodnia z trzech nowych peronów. Teraz roboty koncentrują się po zachodniej stronie – przy przebudowie układu torowego i realizacji obiektów inżynieryjnych.
Budimex – generalny wykonawca nowej stacji Warszawa Zachodnia przeszedł do kolejnej kluczowej fazy prac – robót torowych i mostowych po stronie zachodniej stacji. Do użytku w ostatnich dniach
oddano także nowy peron ósmy stacji. Na ukończeniu są prace konstrukcyjne związane z tunelem łączącym perony 1-8 z peronem nr 9 linii obwodowej. Po stronie zachodniej stacji powstają dwa betonowe obiekty mostowe o łącznej kubaturze 30 tysięcy m3. W tych miejscach powstanie zupełnie nowy układ torowy i rozjazdowy, zapewniający większą przepustowość pociągów jadących w kierunkach zachodnim i południowym. Zaawansowanie całości prac przekroczyło już 38%.
Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych za ponad 1,9 mld zł netto. Prace rozpoczęły się w grudniu 2020 roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok.
Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.