Tramwaje Warszawskie i PKP PLK podpisały umowę z firmą MGGP, która zajmie się zarządzaniem budową nowej stacji Warszawa Zachodnia. Jej elementem będzie tunel tramwajowy z podziemnym przystankiem.
W lipcu PKP PLK i Tramwaje Warszawskie
podpisały umowę wartą 2,4 mld zł na szeroko zakrojoną przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Na razie wyłoniony w przetargu Budimex prowadzi prace w otoczeniu stacji.
Dziś (15 września) z kolei PKP PLK i TW podpisały umowę na zarządzanie budową, która potrwa ponad trzy lata. Zajmie się tym firma MGGP, której strony zapłacą nieco ponad 17 mln zł. – To oznacza, że mamy profesjonalny zespół wsparcia, tzw. inżyniera kontraktu, który będzie dbał o jakość dokumentacji technicznej oraz nadzorował przebudowę stacji kolejowej oraz budowę tunelu i podziemnego przystanku tramwajowego. Zespół ekspertów zweryfikuje czy wszystkie procedury UE, która współfinansuje budowę, będą stosowane np. podczas rozliczeń finansowych – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy TW.
Tunel tramwajowy jest częścią większego projektu, zakładającego budowę trasy tramwajowej łączącej Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Do końca 2023 r. mają powstać dwa odcinki objęte dofinansowaniem unijnym –
od Grójeckiej do Dw. Zachodniego oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Miasteczka Wilanów z odnogami w Gagarina i Św. Bonifacego.
Dwukierunkowe tramwaje dojeżdżać będą do podziemnego przystanku po południowej stronie stacji Warszawa Zachodnia.
Docelowo, po zrealizowaniu kolejnego etapu, skorzystają z tunelu pod torami, który zostanie wybudowany w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej. Po północnej stronie tramwaj będzie rozjeżdżać się na dwie strony – w kierunku Krzyżanowskiego i Ordona. W sumie w rejonie Dw. Zachodniego powstaną trzy pary podziemnych przystanków.