Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jest inżynier kontraktu dla Warszawy Zachodniej z podziemnym tramwajem

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-15 13:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jest inżynier kontraktu dla Warszawy Zachodniej z podziemnym tramwajem
mat. PKP PLK
Tramwaje Warszawskie i PKP PLK podpisały umowę z firmą MGGP, która zajmie się zarządzaniem budową nowej stacji Warszawa Zachodnia. Jej elementem będzie tunel tramwajowy z podziemnym przystankiem.

W lipcu PKP PLK i Tramwaje Warszawskie podpisały umowę wartą 2,4 mld zł na szeroko zakrojoną przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Na razie wyłoniony w przetargu Budimex prowadzi prace w otoczeniu stacji.

Dziś (15 września) z kolei PKP PLK i TW podpisały umowę na zarządzanie budową, która potrwa ponad trzy lata. Zajmie się tym firma MGGP, której strony zapłacą nieco ponad 17 mln zł. – To oznacza, że mamy profesjonalny zespół wsparcia, tzw. inżyniera kontraktu, który będzie dbał o jakość dokumentacji technicznej oraz nadzorował przebudowę stacji kolejowej oraz budowę tunelu i podziemnego przystanku tramwajowego. Zespół ekspertów zweryfikuje czy wszystkie procedury UE, która współfinansuje budowę, będą stosowane np. podczas rozliczeń finansowych – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy TW.

Tunel tramwajowy jest częścią większego projektu, zakładającego budowę trasy tramwajowej łączącej Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Do końca 2023 r. mają powstać dwa odcinki objęte dofinansowaniem unijnym – od Grójeckiej do Dw. Zachodniego oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Miasteczka Wilanów z odnogami w Gagarina i Św. Bonifacego.

Dwukierunkowe tramwaje dojeżdżać będą do podziemnego przystanku po południowej stronie stacji Warszawa Zachodnia. Docelowo, po zrealizowaniu kolejnego etapu, skorzystają z tunelu pod torami, który zostanie wybudowany w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej. Po północnej stronie tramwaj będzie rozjeżdżać się na dwie strony – w kierunku Krzyżanowskiego i Ordona. W sumie w rejonie Dw. Zachodniego powstaną trzy pary podziemnych przystanków.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5