Od poniedziałku 10 stycznia podróżni znów będą mogli korzystać z tzw. Budimeleksa, który ułatwia poruszanie się między pętlą autobusową przy Tunelowej, kładką i peronem 9 na stacji Warszawa Zachodnia. Analogiczne rozwiązanie działało już w 2021 r. – do czasu północnej strony stacji.
Od grudnia pasażerowie na stacji Warszawa Zachodnia
mogą korzystać z pierwszego nowego peronu – nr 6 – znajdującego się już pod dużą wiatą. Dojście do Woli i ul. Tunelowej zapewnia kładka z pochylnią. Otwarto też peron linii obwodowej (dawny peron nr 8, teraz oznaczony – już docelowo – jako nr 9).
Teraz poruszanie się po stacji ułatwi Budimelex, który był już wykorzystywany w zeszłym roku. Jak informuje wykonawca, firma Budimex, elektryczny pojazd będzie kursować w godz. 5:30-18:30. Budimelex zabiera jednorazowo 5 pasażerów. W ciągu jednej godziny pojazd jest w stanie przetransportować do 100 osób. Budimelex skraca czas dojścia do peronów Warszawy Zachodniej od strony Woli z obecnych 15 minut do 3-4 minut.
Front robót na stacji cały czas pozostaje ogromny. – Budowa stacji Warszawa Zachodnia mniej widoczna dla pasażerów. Budynek wielofunkcyjny PKP PLK już prawie gotowy, widoczny jest już poziom - 1 i - 2 (tramwajowy) nowej stacji. Trwa budowa budynku dworcowego (żółte szalunki) – informuje Michał Wrzosek, rzecznik wykonawcy.