Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Trudne wakacje na kolei. WKD po jednym torze, zmiany KM i SKM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa Zachodnia. Trudne wakacje na kolei. WKD po jednym torze, zmiany KM i SKM
fot. WU
Kolejny etap prac na przebudowywanej stacji Warszawa Zachodnia wymusza spore zmiany w organizacji ruchu pociągów. Od 25 czerwca ruch na średnicowej linii podmiejskiej będzie wstrzymany, a WKD kursować będzie po jednym torze. Z kolei jesienią – dalsze istotne zmiany w ruchu pociągów podmiejskich i aglomeracyjnych z przejściem na tzw. jazdę paczkową oraz wstrzymanie kursowania WKD.

Od 25 czerwca zamknięta będzie średnicowa linię podmiejska dwutorowo od Warszawy Zachodniej do Warszawy Stadionu. – Będziemy kontynuowali prace na torach w części głowicy wschodniej stacji Warszawa Zachodnia. To ok. 23 rozjazdów, 40 sekcji trakcyjnej – mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor projektu ze strony PKP PLK. Jednocześnie kontynuowane będą prace w obrębie części pasażerskiej stacji. – Widać efekt prac na peronach 5 i 4. Wykonawca zakończył już wykop podstropowy na poziomie -1, będziemy sukcesywnie przechodzili na wykop podstropowy na poziomie -2 (tunel tramwajowy). Zadaszenie wysokie i niskie rośnie – dodaje.

Przerwa wakacyjna w kursowaniu pociągów

Ten etap prac – wymuszający wstrzymanie ruchu na torach podmiejskich – utrzyma się do 2 września. – Musieliśmy dopracować ofertę z przewoźnikami, by maksymalnie wykorzystać przepustowość dostępnych stacji – by tych pociągów było jak najwięcej. Obecnie przez Warszawę Śródmieście przejeżdżają 262 pociągi. Musieliśmy znaleźć przepustowość na innych stacjach. Pociągi od strony wschodniej będą kończyć na stacji Warszawa Wschodnia. Wybrane relacje z kierunku Dęblina, Sulejówka, Mińska Maz. i Siedlec będą dojeżdżać do Warszawy Stadionu. Pociągi z kierunku zachodniego będą kończyć na stacji Warszawa Zachodnia. Niektóre pociągi dotrą do Warszawy Głównej albo pojadą przez Warszawę Gdańską i Warszawę Centralną – mówi Krzysztof Grünke, zastępca dyrektora Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w PKP PLK.

O organizacji ruchu pociągów KM pisaliśmy tutaj. Inaczej pojadą też oczywiście pociągi SKM. Linia S1 będzie kursować na trasie Pruszków – Warszawa Zachodnia lub Pruszków – Otwock przez Warszawę Centralną. Kursować będzie też linia S10 Otwock – Warszawa Wschodnia. Pociągi linii S1 i S10 będą kursować z pominięciem przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. S2 zostanie zawieszone, a w zamian kursować będzie linia S20 w relacji Warszawa Stadion – Sulejówek Miłosna. Utrzymane zostanie kursowanie pociągów S3 i S4 przez Warszawę Młynów i Gdańską oraz skróconych kursów linii S40 w skróconej relacji Piaseczno – Warszawa Rakowiec.

Zmiany nastąpią też na linii WKD. Od Reduty Ordony do Śródmieścia pociągi będą kursować wyłącznie po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). Pociągi będą kursować z częstotliwością co ok. 24 minuty. Jednocześnie do 16 lipca wprowadzono ograniczenia między Podkową Leśną Główną a Grodzisk Mazowieckim Radońską. W związku z rozbiórką starego toru ruch pociągów w godz. 9-16 będzie na tym odcinku wstrzymany.

Jesienią przejście na jazdę pakietową i wstrzymanie WKD

Kolejny etap na stacji Warszawa Zachodnia prac przewidziany jest we wrześniu. – Planujemy oddać perony 5 i 4 do eksploatacji. Przejdziemy na segment szósty przejścia podziemnego, co będzie się wiązać z rozbiórką peronów nr 2 i 1 – dodaje Kowalczyk. To ostatnia sekcja przejścia podziemnego w zakresie projektu PKP PLK. W tym czasie ruszy też budowa peronu nr 3, który znajduje się na dylatacji segmentu nr 5 i 6 przejścia podziemnego. Cały czas powstaje też hala nowego dworca od strony Woli. – Konstrukcja stalowy i szkielet są wykonane. Budujemy zadaszenie, rosną elementy aluminiowe pod oszklenie hali – opisuje Marcin Kowalczyk. Jesienią, jak deklaruje dyrektor, ułatwi się też dojście na perony – choć podróżni dalej będą musieli korzystać z kładki. – Przejście podziemne zostanie udostępnione w momencie uzyskania pozwolenia na użytkowanie, czyli na koniec inwestycji. Jakąś część wind na gotowe perony oddamy jednak już we wrześniu – zapowiada Kowalczyk.

W związku z zapowiadanym etapem robót, we wrześniu przestaną kursować przez Warszawę Zachodnią pociągi WKD. Pociągi podmiejskie KM i SKM, jadące przez podmiejską linię średnicową, będą korzystać z peronu nr 4. – Będzie jeden odcinek jednotorowy przy wjeździe na stacji, wspólny z wyjazdem w kierunku Warszawy Centralnej, Warszawy Śródmieścia i wjazdem z kierunku Warszawy Śródmieścia. Tu będą się spotykać pociągi z różnych kierunków i tak trzeba opracować rozkład, by uwzględnić niezbędny czas na wyminięcie się pociągów. Przewidujemy tryb paczkowy (kilka pociągów w jedną stronę, następnie kilka pociągów w drugą – red.) – mówi Krzysztof Grünke. Część pociągów IC zostanie przekierowana na Warszawę Gdańską, co pozwoli na skierowanie części pociągów podmiejskich przez Centralną. Takie utrudnienia utrzymają się na pewno do początku listopada.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Redakcja/inf. pras. 13 października 2023

Warszawa Zachodnia z kolejnymi nowymi peronami, zmiany w SKM

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia z kolejnymi nowymi peronami, zmiany w SKM

Redakcja/inf. pras. 01 września 2023

Warszawa Zachodnia. Pierwsze windy na perony uruchomione

Przestrzeń

Warszawa: Wakacje bez podmiejskiej linii średnicowej

Przestrzeń

Warszawa: Wakacje bez podmiejskiej linii średnicowej

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Redakcja/inf. pras. 13 października 2023

Warszawa Zachodnia z kolejnymi nowymi peronami, zmiany w SKM

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia z kolejnymi nowymi peronami, zmiany w SKM

Redakcja/inf. pras. 01 września 2023

Warszawa Zachodnia. Pierwsze windy na perony uruchomione

Przestrzeń

Warszawa: Wakacje bez podmiejskiej linii średnicowej

Przestrzeń

Warszawa: Wakacje bez podmiejskiej linii średnicowej

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5