Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Ruszają przygotowania do budowy kładki

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-12-05 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Zachodnia: Ruszają przygotowania do budowy kładki
mat. PKP PLK
Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przygotuje się do budowy kładki. Prace przygotowawcze obejmą część dwóch peronów. Budowniczowie stopniowo będą zwiększać zakres prac. To element wartej 1,9 mld zł przebudowy całej stacji.

Zgodnie z przygotowanym rozkładem jazdy i planowaną organizacją prac na stacji Warszawa Zachodnia demontowane będą części peronu nr 4 oraz nr 7, które nie będą obsługiwać w tym czasie pasażerów. Prace wykonane będą w dniach 5-11 grudnia. Zmiany uwzględnione są w rozkładzie jazdy.

Przygotowanie terenu pozwoli przystąpić do budowy fundamentów kładki. Kolejno pale będą montowane na peronach. Na każdym peronie maszyna (palownica) wywierci po kilkanaście otworów na głębokość minimum 20 metrów, a następnie wypełni je betonem. Na przygotowanych fundamentach budowane będą filary. W ostatniej fazie nasuwana będzie konstrukcja kładki. Prace przy budowie przejścia nad torami zakończą się wiosną 2021 r. Kładka połączy dwie dzielnice Warszawy i umożliwi wygodny dostęp na perony – także w czasie zamknięcia i przebudowy przejścia podziemnego.

Przebudowa Warszawy Zachodniej, warta 1,9 mld zł, to jedna z największych inwestycji PKP PLK i wstęp do modernizacji linii średnicowej. Przez stację średnio na dobę przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Po przebudowie Warszawa Zachodnia zapewni podróżnym komfortową obsługę i sprawne kursowanie pociągów.

Na Warszawie Zachodniej wszystkie przebudowane perony przykryje wspólna wiata. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody, windy. Powstanie dodatkowy peron od Tunelowej.

Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Tunel zostanie wydłużony do peronu nr 8 (docelowo nr 9) przy linii obwodowej. Na poziomie -2 powstanie tunel dla budowy tunelu tramwajowego. Kompleksowo przebudowany będzie układ torowy. Dzięki nowoczesnym systemom sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym. Zakończenie inwestycji planowane jest w II połowie 2023 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP PLK?

Prawo & Finanse

Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP PLK?

Jakub Madrjas 26 listopada 2020

Warszawa Zachodnia: Zaczyna się demontaż wiat

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Zaczyna się demontaż wiat

inf. pras oprac. JM 25 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5