Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: O dwa perony mniej od 26 marca

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK / oprac. WU

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Zachodnia: O dwa perony mniej od 26 marca
fot. PKP PLK
Warszawa Zachodnia: O dwa perony mniej od 26 marca
Warszawa Zachodnia: O dwa perony mniej od 26 marca
Warszawa Zachodnia: O dwa perony mniej od 26 marca
Od czwartku (26 marca) zwiększa się zakres robót na stacji Warszawa Zachodnia. Wyłączone z użytkowania zostaną dwa perony dalekobieżne oraz jeden tor do Warszawy Centralnej.

Trwa wielka przebudowa Warszawy Zachodniej, w wyniku której stacja zmieni swoje oblicze. Teraz Budimex zwiększa front robót. - Dotychczas prace były prowadzone poza układem torowym. Wykonawca realizował prace związane z konstrukcją budynku wielofunkcyjnego, konstrukcją ścian szczelinowych czy przebudową infrastruktury podziemnej. Przebudowano kilkanaście km instalacji. Od 26 marca następuje kolejny etap - mówi Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu ze strony PKP PLK.

 Od 26 marca z użytku wyłączone zostaną perony 6 i 7. Wykonawca inwestycji rozpocznie teraz rozbiórkę peronów i sąsiadujących z nimi torów. Prace wymagają także wstrzymania ruchu pociągów na jednym z dwóch torów linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną. Jednotorowo pojadą pociągi na linii obwodowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wola. W związku z tym część pociągów w Warszawie będzie miało zmienioną trasę i pojedzie przez Warszawę Gdańską. Od początku kwietnia pasażerowie dojdą do peronu 5 nową trasą od strony Woli. Czas dojścia nie zmieni się w stosunku do obecnej drogi do peronu 7.

Jak informują PKP PLK, na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu. Dotychczas wykonawca przygotował już pylony nowego przejścia nad peronami. - Obecnie trwają prace związane z budową kładki. Kolejne elementy są przywożone z wytwórni i scalane na miejscu. Dla przygotowania podpór musieliśmy wykonać ok. 7 km pali fundamentowych z uwagi na trudne warunki gruntowe - mówi Jakub Konkiewicz, kierownik kontraktu ze strony Budimeksu. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na konstrukcje elementów kładki. W obszarze stacji, Budimex usunął/ przebudował ponad 100 kolizji w podziemnych instalacjach. Postępuje budowa ścian szczelinowych podziemnej konstrukcji stacji na głębokość 26 metrów, co odpowiada głębokość ośmiopiętrowemu budynkowi. Do budowy ścian szczelinowych potrzeba ponad 30 000 m3 betonu.

By wybudować szersze przejście podziemne i tunel tramwajowy, rozebrany/burzony będzie fragment obecnego przejścia od strony ul. Tunelowej. Powstanie konstrukcja nowego – szerszego – tunelu oraz trzech peronów – w tym również jednego dodatkowego.

Wykop pod konstrukcję nowego przejścia podziemnego będzie miał 200 000 m3. To tyle, co objętość 230 tirów. Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 m2, to 5 boisk piłki nożnej. Ciężar prętów zbrojeniowych do budowy stacji wyniesie 14 000 ton. To waga ponad 2 300 słoni.

Prace, warte 1,9 mld zł, zakończą się w 2023 r. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Zostaną wybudowane windy i schody ruchome, wspólne zadaszenie peronów o powierzchni pięciu boisk, kładka, szersze przejście podziemne z dojściem do peronu 8, nowy peron, tunel tramwajowy (na razie będzie stał pusty z uwagi na odłożenie budowy odcinka trasy tramwajowej do Grójeckiej) oraz nowy dworzec od strony Tunelowej.

Aktualizacja godz. 10: Korekta numerów peronów

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budimelex wozi pasażerów na Warszawie Zachodniej

Komunikacja

Budimelex wozi pasażerów na Warszawie Zachodniej

Witold Urbanowicz 09 marca 2021

Budimex: Warszawa Zachodnia to wymagający kontrakt

Przestrzeń

Budimex: Warszawa Zachodnia to wymagający kontrakt

Łukasz Malinowski 26 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5