Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-10 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
fot. PKP PLK
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Trwa budowa kładki na stacji Warszawa Zachodnia, która połączy ul. Tunelową i Al. Jerozolimskimi z peronami. Stalowa konstrukcja już jest przesuwana nad torami. Obiekt „wędruje” w tempie czterech metrów nad godzinę.

Siłowniki przesuwają konstrukcję kładki od strony ul. Tunelowej w stronę Al. Jerozolimski. Obiekt „wędruje” z prędkością nawet czterech metrów na godzinę. Jeszcze w maju kładka „dotrze” na drugą stronę torów. Ostatecznie zostanie umocowany na 10 filarach. Kładka wraz pochylniami będzie miała długości 432 metrów.

Wykonawca przebudowy stacji, firma Budimex, pracuje przy peronach nr 6 i 7. Stare obiekty rozebrano. Budowany jest nowy tunel i budynek techniczny stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia. Obok placu budowy nowej Warszawy Zachodniej zgodnie z przyjętym rozkładem kursują pociągi.

Na nowej Warszawie Zachodniej będą perony ze wspólnym zadaszeniem, a istniejący tunel zostanie znacznie poszerzony i wyposażony w schody ruchome i windy. Na poziomie -2 powstanie tunel tramwajowy dla przyszłej linii tramwajowej Wola – Wilanów. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

Inwestycja jest warta ok. 2 mld zł netto. PKP PLK starają się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach POIiŚ. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5