Pod koniec sierpnia wejdą duże zmiany na budowie stacji Warszawa Zachodnia. Dojście będzie możliwe wyłącznie od strony Ochoty i Alej Jerozolimskich. Zajdą też zmiany w kursowaniu pociągów – zamknięty zostanie m.in. peron nr 8.
Budimex poinformował o dużych zmianach w organizacji ruchu pasażerskiego na budowie stacji Warszawa Zachodnia. W nocy z 28 na 29 sierpnia zamknięte zostanie dojście do peronów od strony Woli (w tym Tunelowej i Prądzyńskiego), co związane jest ze zwiększeniem zakresu robót.
Dostęp do stacji będzie możliwy wyłącznie od strony Ochoty i Alej Jerozolimskich. Wykonawca prosi mieszkańców, którzy chcą dostać się na stację od północnej strony, by korzystali z przejść i przejazdów w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia lub Towarowej. Dojście do peronów 1-5 będzie się odbywać dalej tunelem pod torami.
Ponadto od 29 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu pociągów. W związku z brakiem dojścia z ruchu pasażerskiego wyłączony zostanie peron 8 na linii obwodowej. Pociągi będą dojeżdżać z pasażerami wyłącznie do przystanku Warszawa Wola. Ruch od strony Warszawy Gdańskiej dalej będzie się odbywać dwukierunkowo po dwóch torach. Z uwagi na ograniczoną przepustowość przy ruchu wahadłowym pociągi KM i SKM będą kończyć bieg na Warszawie Gdańskiej, Powązkach bądź Woli. Linie SKM S9 i S3 zostaną połączone w linię S3.
Zmiany zajdą też na linii średnicowej. Pociągi lotniskowe KM będą kursowały
w skróconej relacji Modlin – Warszawa Centralna, nie dojeżdżając do stacji Warszawa Lotnisko Chopina. Dodatkowo podróżni muszą liczyć się z wieczornymi i nocnymi utrudnieniami na podmiejskiej linii średnicowej.
Aktualizacja 20 sierpnia: Pierwotnie zamknięcie dojść planowano w nocy z 29 na 30 sierpnia, ale dziś Budimex poinformował o przyspieszeniu zamknięcia o jeden dzień.