Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa z nową wiatą konkursową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa z nową wiatą konkursową
fot. WU
Przy rondzie Daszyńskiego w Warszawie stanęła pierwsza nowa wiata konkursowa, powstała w partnerstwie publiczno-prywatnym. W sumie firma reklamowa AMS postawi 1580 nowych wiat.

Dzisiaj (27 października) odsłonięto pierwszą tzw. wiatę konkursową na przystanku autobusowym Rondo Daszyńskiego w kierunku Kasprzaka, przy wejściu do stacji II linii metra. Została postawiona w ramach umowy koncesyjnej – jej projekt wyłoniono już w 2006 r. – To jeden z większych przetargów partnerstwa publiczno-prywatnego w kraju. Dzięki naszym wspólnym działaniom uzyskamy 1580 wiat w różnych lokalizacjach w całej Warszawie, co w znakomity sposób przyczyni się do poprawy estetyki przystanków komunikacyjnych i samego miasta, a z drugiej strony bez wątpienia zapewni lepszy komfort dla tych wszystkich, co korzystają z komunikacji miejskiej. Warszawa co dnia zmienia swoje oblicze, staje się coraz piękniejsza – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Partnerem miasta jest firma AMS. Umowa koncesyjna, podpisana w grudniu 2013 r. po długim okresie oczekiwania, obejmuje ustawienie w ciągu trzech lat 1580 wiat. Do końca roku pojawi się w sumie 180 nowych wiat. – To moment symboliczny i historyczny. Przyszło nam trochę na niego czekać. Przez ostatni rok bardzo intensywnie pracowaliśmy nad jej wyglądem, funkcjonalnością i lokalizacjami. Ta wiata jest bardzo nowoczesną. Takiego projektu o takiej skali w Polsce nie było. Wrażenie robi np. szklany dach. Wierzymy, że wiata będzie zmieniała przestrzeń publiczną Warszawy i stanie się charakterystycznym punktem Warszawy – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.

Wiata ma mieć pozytywny wpływ na rynek reklam w mieście. – Było bardzo ważne, żeby Warszawa zrobiła ten krok i powiedziała: mamy największy, najlepszy i najnowocześniejszy system reklamy, zintegrowany z wiatami przystankowymi. Dlatego cieszymy się z tej wiaty. To korzyść także dla naszych klientów – podkreśla Kuzaka. – Ta wiata zmienia przestrzeń Warszawy. Te modele są starannie zaprojektowane dla Warszawy. Miasta w Polsce wszystkie cierpią niestety na przypadłość, jaką jest anarchia reklamowa. To rozwiązanie, które proponuje ta wiata, czyli reklama sformatowana w taki, a nie inny sposób, zapewnia z jednej strony wysoką oglądalność reklamy, a z drugiej strony takie nośniki nie są w sprzeczności z porządkiem urbanistycznym czy architektonicznym miasta. Z jednej strony musimy walczyć z chaosem reklamowym, ale do tego są potrzebne bardo poważne zmiany w prawie, a z drugiej strony pokazywać dobre przykłady. Ta wiata takim wzorem będzie – mówi Marek Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej.

Projekt wiaty powstał specjalnie dla Warszawy. – To projekt bardzo indywidualny, niepowtarzalny, którego nie znajdziemy w żadnym innym miejscu w Europie czy na świecie – podkreśla wiceprezydent Wojciechowicz.

Stosowane będą trzy rodzaje zadaszeń – wszystkie będą miały oczywiście wspólne elementy stylistyczne. Najwięcej będzie prostych wiat seryjnych (955 sztuk). Tzw. wiaty konserwatorskie, które już można spotkać na Trakcie Królewskim czy przy Emilii Plater, będą umieszczane w miejscach szczególnie prestiżowych. W pozostałych ważnych miejscach pojawią się właśnie wiaty konkursowe.

Wiaty będą interaktywne – zostaną wyposażone w technologię Near Field Communication (NFC) oraz kody QR. Jak informuje miasto, dzięki bramce gateams.com pasażerowie będą mogli szybko przejść do świata wirtualnego i skorzystać z szeregu dostępnych funkcjonalności – zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście lub pobrać darmowe treści (ciekawe artykuły lub utwory muzyczne). Ponadto w wiatach konkursowych i konserwatorskich, docelowo dostępne będzie również bezpłatne WiFi (w lokalizacjach umożliwiających efektywne wykorzystanie tej technologii).

Na czym polega partnerstwo miasta i firmy AMS? Po stronie firmy prywatnej jest postawienie i utrzymywanie wiat – firma będzie czerpała zyski z reklam. Natomiast miasto ma ułatwić proces administracyjny oraz utrzymywać otoczenie wiat.




Wiatę testują od lewej: Grażyna Lendzion, szefowa ZDM, Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy i Marek Kuzaka, prezes AMS.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

Komunikacja

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

ZTM Warszawa, Mennica Polska 19 sierpnia 2025

120 nowych autobusów dla Warszawy

Komunikacja

120 nowych autobusów dla Warszawy

Paulina Piziorska 18 sierpnia 2025

Warszawskie Linie Turystyczne na wakacje

Komunikacja

Warszawskie Linie Turystyczne na wakacje

ZTM Warszawa 19 lipca 2025

Warszawskie wiaty koncesyjne niemal na półmetku

Przestrzeń

Warszawskie wiaty koncesyjne niemal na półmetku

Witold Urbanowicz 22 października 2015

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

Komunikacja

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

ZTM Warszawa, Mennica Polska 19 sierpnia 2025

120 nowych autobusów dla Warszawy

Komunikacja

120 nowych autobusów dla Warszawy

Paulina Piziorska 18 sierpnia 2025

Warszawskie Linie Turystyczne na wakacje

Komunikacja

Warszawskie Linie Turystyczne na wakacje

ZTM Warszawa 19 lipca 2025

Warszawskie wiaty koncesyjne niemal na półmetku

Przestrzeń

Warszawskie wiaty koncesyjne niemal na półmetku

Witold Urbanowicz 22 października 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij