Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wyprofilowane krawężniki dla autobusów nie sprawdziły się

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-07-31 12:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Wyprofilowane krawężniki dla autobusów nie sprawdziły się
Krawężnik na przystanku Park Praskifot. WU
Przy okazji remontu pasa autobusowo-tramwajowego w ciągu Trasy W-Z spółka Tramwaje Warszawskie usunęła wyprofilowane krawężniki, które miały ułatwiać podjazd autobusu jak najbliżej krawędzi przystanku. – Zastosowane w 2009 roku krawężniki profilowane w ramach przebudowy torowiska na trasie W-Z okazały się rozwiązaniem niedoskonałym. Krawężniki pod wpływem ruchu autobusów „odrywały” się od warstwy podbudowy pod krawężnikiem – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. W ich miejscu na przystanku Park Praski właśnie pojawiły się zwykłe, niewyprofilowane krawężniki.

Trasa W-Z była pierwszym miejscem w Warszawie, gdzie zastosowano wyprofilowane krawężniki na pierwszych w stolicy wspólnych przystankach autobusowo-tramwajowych. Zadaniem zaokrąglonych krawężników jest ułatwienie w podjazdach autobusów jak najbliżej krawędzi przystanku i zminimalizowanie odległości od krawężnika do wejścia.

Teraz, w czasie remontu pasa autobusowo-tramwajowego, zniknęły profilowane krawężniki na przystanku Park Praski. W ich miejscu pojawiły się zwykłe, proste. – Decyzja o wymianie krawężników typu Combiboard (profilowanych z szeroką podstawą stanowiącą jednocześnie kanał do mocowania szyny i tor jazdy dla kół autobusów) została podjęta przez spółkę z przyczyn technicznych. Zastosowane w 2009 roku krawężniki profilowane w ramach przebudowy torowiska na trasie W-Z okazały się rozwiązaniem niedoskonałym – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Na czym polegał problem z krawężnikami? – Pod wpływem ruchu autobusów „odrywały” się od warstwy podbudowy pod krawężnikiem i pojawiał się efekt tzw. „klawiszowania”, szczególnie uciążliwy w trakcie opadów deszczu, ponieważ nadjeżdżający autobus powodował ruch krawężnika, a w konsekwencji wyrzucanie wody ze szczelin i ochlapywanie pasażerów. Kilkukrotnie podejmowaliśmy próby naprawy zamocowania tych krawężników, ostatnio w 2016 r. w trakcie wyłączenia ruchu tramwajowego na przystankach Ratusz Arsenał. W tej sytuacji podjęliśmy decyzję o zastosowaniu krawężnika prostego – wyjaśnia Powałka.

Jak zaznaczają Tramwaje Warszawskie, ten problem nie powinien występować na niedawno oddanym przystanku wiedeńskim Stare Miasto. – Zaznaczamy, że krawężniki typu Combiboard przy przystanku Park Praski i Ratusz Arsenał różnią się od tych zastosowanych na przystankach Stare Miasto, mianowicie posiadały szerszą podstawę, która jednocześnie tworzyła kanał do mocowania szyny i tor jazdy dla kół autobusów – mówi Powałka.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bolesławiec znów rozpisuje przetarg na 13 autobusów

Komunikacja

Bolesławiec znów rozpisuje przetarg na 13 autobusów

Jakub Dybalski 31 lipca 2017

Jakie tramwaje dla Tramwajów Śląskich? Szczegóły przetargu

Komunikacja

Jakie tramwaje dla Tramwajów Śląskich? Szczegóły przetargu

Witold Urbanowicz 31 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5