Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wyprofilowane krawężniki dla autobusów nie sprawdziły się

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Wyprofilowane krawężniki dla autobusów nie sprawdziły się
fot. WUKrawężnik na przystanku Park Praski
Przy okazji remontu pasa autobusowo-tramwajowego w ciągu Trasy W-Z spółka Tramwaje Warszawskie usunęła wyprofilowane krawężniki, które miały ułatwiać podjazd autobusu jak najbliżej krawędzi przystanku. – Zastosowane w 2009 roku krawężniki profilowane w ramach przebudowy torowiska na trasie W-Z okazały się rozwiązaniem niedoskonałym. Krawężniki pod wpływem ruchu autobusów „odrywały” się od warstwy podbudowy pod krawężnikiem – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. W ich miejscu na przystanku Park Praski właśnie pojawiły się zwykłe, niewyprofilowane krawężniki.

Trasa W-Z była pierwszym miejscem w Warszawie, gdzie zastosowano wyprofilowane krawężniki na pierwszych w stolicy wspólnych przystankach autobusowo-tramwajowych. Zadaniem zaokrąglonych krawężników jest ułatwienie w podjazdach autobusów jak najbliżej krawędzi przystanku i zminimalizowanie odległości od krawężnika do wejścia.

Teraz, w czasie remontu pasa autobusowo-tramwajowego, zniknęły profilowane krawężniki na przystanku Park Praski. W ich miejscu pojawiły się zwykłe, proste. – Decyzja o wymianie krawężników typu Combiboard (profilowanych z szeroką podstawą stanowiącą jednocześnie kanał do mocowania szyny i tor jazdy dla kół autobusów) została podjęta przez spółkę z przyczyn technicznych. Zastosowane w 2009 roku krawężniki profilowane w ramach przebudowy torowiska na trasie W-Z okazały się rozwiązaniem niedoskonałym – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Na czym polegał problem z krawężnikami? – Pod wpływem ruchu autobusów „odrywały” się od warstwy podbudowy pod krawężnikiem i pojawiał się efekt tzw. „klawiszowania”, szczególnie uciążliwy w trakcie opadów deszczu, ponieważ nadjeżdżający autobus powodował ruch krawężnika, a w konsekwencji wyrzucanie wody ze szczelin i ochlapywanie pasażerów. Kilkukrotnie podejmowaliśmy próby naprawy zamocowania tych krawężników, ostatnio w 2016 r. w trakcie wyłączenia ruchu tramwajowego na przystankach Ratusz Arsenał. W tej sytuacji podjęliśmy decyzję o zastosowaniu krawężnika prostego – wyjaśnia Powałka.

Jak zaznaczają Tramwaje Warszawskie, ten problem nie powinien występować na niedawno oddanym przystanku wiedeńskim Stare Miasto. – Zaznaczamy, że krawężniki typu Combiboard przy przystanku Park Praski i Ratusz Arsenał różnią się od tych zastosowanych na przystankach Stare Miasto, mianowicie posiadały szerszą podstawę, która jednocześnie tworzyła kanał do mocowania szyny i tor jazdy dla kół autobusów – mówi Powałka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5