Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wybrany wykonawca budowy nowej trasy tramwajowej na Kasprzaka

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-23 16:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Wybrany wykonawca budowy nowej trasy tramwajowej na Kasprzaka
mat. TW
Tramwaje Warszawskie wreszcie, po ponad pół roku, rozstrzygnęły przetarg na budowę trasy tramwajowej w ul. Kasprzaka wraz z przebudową przyległych odcinków infrastruktury tramwajowej. Ostatecznie postępowanie wygrał Strabag.

Od lipca zeszłego roku Tramwaje Warszawskie prowadzą przetarg na budowę ok. 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową przyległych odcinków w ciągu Wolskiej i Kasprzaka (wraz z przesunięciem torowiska na pas między jezdniami). Więcej o zamówieniu tutaj. W lutym poznaliśmy oferty. O zamówienie ubiegało się siedem podmiotów z kwotami od 249,4 mln zł do 323,6 mln zł przy budżecie określonym na kwotę 240,8 mln zł. W postępowaniu przewidziano jednak aukcję elektroniczną w kryterium ceny.

Aukcja elektroniczna odbyła się w czerwcu. Na prowadzenie wysunął się wówczas Budimex, którzy zszedł z ceną do 199,5 mln zł. Jednak to nie ta firma zbuduje nową trasę. Dziś (23 sierpnia) ogłoszono, że zwycięzcą zostaje konsorcjum firm Strabag (Pruszków) i Strabag Rail (Usti nad Labem). Jednocześnie w sierpniu odrzucono ofertę Trakcji, w lipcu – oferty Torpolu i Budimeksu, a wcześniej Gulermaku i konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras. Odrzucone oferty nie podlegały ocenie. Prawdopodobnie, przynajmniej w części przypadków, firmy same się wycofały w związku z upłynięciem okresu ważności wadium i długim czasem, jaki minął od terminu przygotowywania ofert.

Strabag pierwotnie zaproponował kwotę 260,6 mln zł, ale w toku aukcji zszedł do ceny 205,4 mln zł brutto (zajmując drugą pozycję za Budimeksem, który jednak nie przedłużył wadium). Oczywiście do rozpoczęcia prac daleka droga. Umowa będzie mogła zostać podpisana, gdy nie będzie odwołań, a wynik postępowania się uprawomocni. – W całym przetargu były odwołania aż 6 razy i właśnie to decydowało o długości przetargu. Po wyborze oferty mamy "w grze" tylko dwie firmy. Pozostałe zostały wykluczone ze względu na przykład na nieprzedłużenie wadium. Czekamy na odwołania do 2 września – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy TW. Przetarg będzie musiał też przejść kontrolę uprzednią UZP.

Czas realizacji robót wyniesie 20 miesięcy, przy czym – jak zaznaczają Tramwaje Warszawskie – do czasu tego nie wliczają się okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Budowa nowej trasy ma zakończyć się w 2023 r. Zamawiający może udzielić zamówień podobnych o wartości 19 mln zł.


mat. TW

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5