Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Wszystkie bilety ZTM w pociągach KM jeszcze w tym roku?

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-01-28 10:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Wszystkie bilety ZTM w pociągach KM jeszcze w tym roku?
fot. MJ
Koleje Mazowieckie wystąpiły z propozycją rozszerzenia oferty wspólnego biletu na terenie Warszawy. Do tej pory pasażerowie mogli korzystać z usług mazowieckiego przewoźnika kolejowego przy użyciu biletu ZTM od dobowego wzwyż. Teraz pojawił się pomysł, żeby do systemu podciągnąć także bilety jednorazowe ZTM w Warszawie. Dariusza Grajdę, członek zarządu i dyrektora handlowego w Kolejach Mazowieckich pytamy, z jakimi inwestycjami będzie wiązała się taka decyzja.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Jak przedstawia się kwestia honorowania wszystkich biletów w pociągach Kolei Mazowieckich?

Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy w Kolejach Mazowieckich:
Wystąpiliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, że jesteśmy otwarci na jeszcze głębsze zintegrowanie taryfowe w kwestii jednego biletu i możemy rozszerzyć naszą umowę, którą mamy na wspólny bilet, właśnie o bilety jednorazowe. Spotkaliśmy się z pozytywną odpowiedzią na naszą propozycję. Jak wszyscy wiemy, wspólny bilet funkcjonuje już na terenie aglomeracji warszawskiej bardzo długo. Przypomnę, że w minionym roku podpisaliśmy z miastem 4-letnią umowę, czego dotychczas nie było. Podpisanie jej na tak długi okres świadczy o bardzo dużym zaufaniu partnerów do siebie, bo ktoś, kto decyduje się na 4 lata współpracy, to musi mieć po pierwsze zaufanie, a po drugie, musi już mieć wiedzę i doświadczenie we wcześniejszych umowach. Uznaliśmy również wtedy, że jak już mamy taką umowę, to będziemy rozmawiać, w jaki sposób możemy jeszcze bardziej włączyć Koleje Mazowieckie w system transportu publicznego Warszawy. Takim pełnym włączeniem jest właśnie honorowanie przez Koleje Mazowieckie wszystkich biletów ZTM w Warszawie.

Z jakimi konsekwencjami wiąże się takie rozszerzenie honorowania biletów?

To się wiąże z zainstalowaniem kasowników na wszystkich peronach stacji w obrębie miasta stołecznego Warszawy. Również wiąże się to ze zwiększeniem stawki, którą otrzymujemy od ZTM-u za wozokilometry w granicach Warszawy.

Do kiedy jest realne wdrożenie takiego honorowania?

Nie powiem, kiedy to jest realne, dlatego, że to jest uzależnione nie tylko od Warszawy i Kolei Mazowieckich, ale również od PKP PLK czy PKP SA, bo przecież różne stacje mają różnych właścicieli, ale też od wykonawcy systemu i od dostarczenia kasowników.

Ale w przybliżeniu chyba można podać datę?

To jest kwestia roku 2017.

Czy ZTM potwierdził już wstępnie, że może zapłacić za zainstalowanie kasowników?

Rozmawiamy, przygotowujemy już projekt porozumienia, czy zmian w umowie o wspólnym bilecie, jak miałoby to wyglądać. To nie jest taka prosta sprawa, że siądzie sobie dyrektor ZTM-u z członkiem zarządu Kolei Mazowieckich i coś sobie ustalą. Wszystko musi odbyć się w ramach prawa i mieć oparcie.

Ile ZTM w Warszawie płaci teraz Kolejom Mazowieckim za 1 wozokilometr i o ile procentowo powinna wzrosnąć ta stawka?

Dzisiaj jest to ok. 26 zł za jeden wozokilometr. W ciągu roku ZTM płaci Kolejom Mazowieckim ponad 100 mln zł.

A ile powinna ta stawka wzrosnąć, jak zostanie rozszerzone honorowanie biletów?

Prowadzimy teraz wyliczenia, bo musimy zobaczyć najpierw jaką mamy sprzedaż w granicach Warszawy i jakie to będą utracone przychody oraz ile tak naprawdę osób będzie z tego rozwiązania korzystać. Dlatego nazywamy to raczej pilotażem, bo może się okazać, że ludzie nie będą z tego korzystali.

Czy są wyliczenia ile osób obsługujecie na wspólnym bilecie w aglomeracji warszawskiej?

Robimy badania i wynika z nich, że blisko 55% osób w pociągach w strefie wspólnego biletu to są podróżni z biletem ZTM. Pragnę podkreślić, to są uśrednione wyniki. W godzinach szczytu, np. na linii z Otwocka do Warszawy w godzinach rannego szczytu mamy już ponad 80% takich osób. Tutaj badania obejmują nie tylko same szczyty, ale obejmują również pociągi pozaszczytowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5