Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wreszcie ruszy budowa Powstańców Śląskich i Tarchomina?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-01-16 10:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Wreszcie ruszy budowa Powstańców Śląskich i Tarchomina?
fot. WU
Tramwaje Warszawskie planują skończyć w najbliższym czasie procedury wyboru wykonawcy na budowę mocno opóźnionych tras wzdłuż Powstańców Śląskich oraz do Mehoffera. Obie linie powinny być gotowe na przełomie 2014 i 2015 r.

Tramwaj na Powstańców Śląskich

Przetarg na budowę brakującego odcinka torowiska w ciągu Powstańców Śląskich, pomiędzy Górczewską i Radiową na Bemowie, jest dwustopniowy. – Najpóźniej 17 stycznia firmy starające się o udział w przetargu mają uzupełnić wnioski. Następnie, do połowy przyszłego tygodnia, powinniśmy wybrać podmioty, które będą dopuszczone do następnego etapu – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Spółka czeka teraz także na ostatnie uzupełnienia dokumentacji projektowej, co pozwoli na dokończenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). – Koniec stycznia to jest nieprzekraczalny termin, kiedy wybranym firmom musimy wysłać SIWZ i wniosek o złożenie ofert – deklaruje Karos. Firmy będą miały 30 dni na zapoznanie się z dokumentacją. – W okolicach 10 marca powinniśmy móc wybrać już zwycięską ofertę – zapowiada prezes Tramwajów Warszawskich.

W okresie wakacyjnym, od czerwca do września, będą realizowane najtrudniejsze prace, pociągające za sobą najwięcej utrudnień, w rejonie skrzyżowań Górczewskiej i Powstańców Śląskich oraz Radiowej i Powstańców Śląskich. Wcześniej – najszybciej, jak będzie to możliwe – mają ruszyć prace przygotowawcze (usuwanie kolizji itp.). Kiedy trasa będzie gotowa? – Zakładamy, że na przełomie roku 2014/2015 powinniśmy mieć wszystkie pozwolenia – mówi Krzysztof Karos.

Tramwaj na Tarchomin


Przetarg na budowę tramwaju od Trasy Mostu Północnego do ul. Mehoffera na Tarchominie jest również dwustopniowy. Do udziału dopuszczono 11 firm. – Teraz przedłużyliśmy termin na składanie ofert do 23 stycznia. To jest termin ostateczny. Później będzie aukcja elektroniczna. Na początku lutego wybierzemy firmę i do połowy miesiąca powinniśmy podpisać umowę – informuje Karos. Zastrzega zarazem, że terminy te będą dotrzymane w przypadku braku odwołań i protestów.

Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 10 miesięcy na realizację trasy. Do tego czasu dwukierunkowe tramwaje nadal będą zawracać tuż za mostem w rejonie przystanku Stare Świdry. – Mamy strasznie trudny rok, ale damy radę – podsumowuje Krzysztof Karos.



Przeczytaj o planach Tramwajów Warszawskich na kolejną perspektywę finansową UE

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

Warszawa: Metro kosztem tramwajów?

Przestrzeń

Warszawa: Metro kosztem tramwajów?

Witold Urbanowicz 23 września 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5