Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa wraca do normalnych rozkładów. Ale brakuje pracowników

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-25 09:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa wraca do normalnych rozkładów. Ale brakuje pracowników
fot. MJ
ZTM w Warszawie poinformował o zmianach w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej. Wcześniejsze zmiany zostały odwołane, a tramwaje, autobusy i metro kursują wg rozkładu dnia powszedniego.

Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem ministra zdrowia zostały wprowadzone limity pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej. Przebywać może tylu podróżnych, ile odpowiada połowie miejsc siedzących – czyli czasami niezwykle mało. Aby sprostać tym zmianom, miasta częściowo już wprowadziły dodatkowe kursy albo wycofały się z rozkładów sobotnich w dni powszednie.

W Warszawie odwołane zostały zmiany związane z wprowadzeniem rozkładów sobotnich z dodatkowymi zasileniami. Tramwaje, autobusy i metro kursują wg rozkładu jazdy dnia powszedniego – z wyłączeniem kursów i linii typowo szkolnych.

Dodatkowo, przywrócona została podstawowa trasa linii 401 Ursus Niedźwiadek – Ursynów Południowy. Utrzymane są też podjazdy linii 154 do Fortu Radiowo za zawieszoną linię 320.

Przy czym w praktyce utrzymanie rozkładów dnia powszedniego jest bardzo trudne. Spółki przewozowe zmagają się z ogromnymi problemami, jeżeli chodzi o zapewnienie obsady pracowników – z uwagi na opiekę nad dziećmi czy choroby. W samych tylko Miejskich Zakładach Autobusowych nie wyjechało 74 zaplanowanych autobusów.

Od wczoraj utrzymują się też problemy w Szybkiej Kolei Miejskiej. W związku z wykryciem koronawirusa u jednego z pracowników spółka zapowiedziała odwołanie dziś 12 kursów na linii S3.

Dla miast dużym problemem było tempo koniecznych zmian oraz mała szczegółowość przepisów. – Chcemy i zamierzamy dostosować się do rozporządzenia – ale nie może być tak, że jego treść dostajemy niemal pół doby po tym, jak jego założenia zostały ogłoszone na konferencji prasowej i 3 godziny przed tym, jak teoretycznie powinny już być wcielone w życie! Zresztą rozporządzenie ministra zdrowia nie wyjaśnia zbyt wiele – wskazuje Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

– Są też istotne wątpliwości co do praktycznej strony wcielania w życie nowych ograniczeń. Jak np. mamy liczyć pasażerów? Na jakiej podstawie i kto ma to robić? Kierowcy, którzy dla bezpieczeństwa siedzą w odgrodzonej strefie? A może dodatkowo zatrudnione osoby? Jeśli tak, to gdzie miałyby się znajdować w pojazdach? No i jak liczyć pasażerów w tramwajach z dwoma wagonami? Albo w metrze? Pytań jest naprawdę mnóstwo – dodaje prezydent.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5