Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Wola korzysta z transportu szynowego. Parkingi? Będą korki

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-10-18 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czy tempu rozwoju najszybciej zmieniającej się dzielnicy Warszawy dorównuje transport publiczny? Zapytaliśmy pracowników i mieszkańców tzw. bliskiej Woli, okolic Ronda Daszyńskiego, Towarowej i Prostej o ich największe problemy i obawy dotyczące infrastruktury drogowej, pieszej i rowerowej.

Okazuje się, że pomimo realnych szans poprawy komunikacji publicznej po zachodniej strony Warszawy – takich jak przedłużenie II linii metra, modernizacja kolejowej linii obwodowej (Warszawa Zachodnia – Wola – Młynów – Koło – Gdańska), remont stacji Warszawa Główna, budowa linii tramwajowej pod dworcem Warszawa Zachodnia – wciąż istnieje wiele barier, z którymi codziennie zmagają się mieszkańcy i pracownicy Woli.

Z sondy wynika, że jednym z największych problemów dla osób pracujących wokół Ronda Daszyńskiego jest brak wyjść z metra po wschodniej stronie ul. Towarowej. Ulokowanie ich z dala od głównego skupiska biurowców, długość przejścia oraz ustawienie sygnalizacji świetlnej powoduje konieczność przechodzenia „na raty”. Zabiera to dużo czasu i jest niebezpieczne.

Najwygodniej metrem, tramwajem i koleją

Rozmówcy najwyżej oceniają transport szynowy. Oprócz metra i tramwajów najwygodniej podróżuje im się pociągami KM, WKD i SKM dojeżdżającymi do stacji Warszawa Ochota, które są głównym środkiem transportu dla osób spoza Warszawy. Część pytanych obawia się o utrudnienia w dojazdach kiedy modernizacja się rozpocznie. Pasażerowie z linii legionowskiej chętniej skorzystaliby z oferty Kolei Mazowieckich, gdyby pociągi zatrzymywały się na stacji Warszawa Ochota – teraz konieczność mało wygodnej przesiadki na dworcu Centralnym lub Zachodnim skutecznie zniechęca do wyboru kolei.

Dużą zaletą Woli jest oferta i infrastruktura rowerowa. Mieszkańcy oraz pracownicy chwalą stale rozbudowywaną ofertę rowerów miejskich Veturilo i nowo powstające drogi dla rowerów, np. wzdłuż ul. Towarowej. Przydałaby się jeszcze ścieżka rowerowa wzdłuż Trasy Toruńskiej przy Dworcu Zachodnim i zapewnienie ciągłości tych traktów. Obecnie jedna z dróg dla cyklistów przy Rondzie Daszyńskiego kończy się na… płocie okalającym jedną z budów biurowca.

Wielu rodziców uważa, że z małymi dziećmi fatalnie porusza się po Woli transportem publicznym. Wszechobecne są niewygodne schody np. przy PDT Wola, na dworcach kolejowych czy stacjach metra, a windy, jeśli są, to często nie działają. Osoby niepełnosprawne dodają, że w codziennym komfortowym poruszaniu się po zachodniej części Warszawy bardzo pomogłyby im równe chodniki.

Więcej parkingów?

Jak w każdej dzielnicy Warszawy, tak i na Woli, najwięcej kontrowersji budzi polityka parkingowa. Niektórzy uważają, że powinno powstawać więcej miejsc parkingowych. Miejsc należących do miasta są śladowe ilości, a oferta w biurowcach jest droga – dzienny koszt postoju to średnio około 40 zł.

Inni respondenci obawiają się, że jeśli w biurowcach wokół Ronda Daszyńskiego przybędzie kilka tysięcy nowych miejsc parkingowych, to Woli grożą korki, podobne do tych, z którymi codziennie trzeba zmagać się na Służewcu Biurowym. Niektórzy rozmówcy mówili wprost, że panaceum na narastający problem korków byłoby ograniczenie lub całkowite zamknięcie wjazdu do centrum Warszawy.

– W najbliższych latach liczba pracowników na Woli podwoi się do około 115 tys. osób, przybędzie kilkanaście tysięcy mieszkańców, a powierzchnia biur sięgnie 1 mln mkw. Sonda portalu wyraźnie wskazuje obawy i wyzwania, z którymi należy się zmierzyć, zwłaszcza w związku z planowanymi remontami. Dlatego potrzebna jest debata wszystkich zainteresowanych stron, żeby zapewnić realizację oczekiwań mieszkańców i pracowników – mówi Michał Kudła, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Inowrocław. Pierwsze w Polsce autobusy hybrydowe plug–in

Prawo & Finanse

Inowrocław. Pierwsze w Polsce autobusy hybrydowe plug–in

jd/inf. pras. 18 października 2018

Warszawa. Na Woli naprawiają tramwaje od 110 lat

Komunikacja

Warszawa. Na Woli naprawiają tramwaje od 110 lat

Jakub Dybalski 18 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS