Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wilanów z dużą szansą na tramwaj

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Wilanów z dużą szansą na tramwaj
fot. Alina Zienowicz, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsUlica Sobieskiego, którą ma jeździć tramwaj
Tramwaje Warszawskie czekają na decyzję ws. budowy trasy tramwajowej Dw. Zachodni – Wilanów. – Myślę, że ona uzyska akceptację pani prezydent – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Jak podkreśla, czasu jest mało – prace przygotowawcze do budowy 10-kilometrowej trasy mogą zająć trzy lata.

Warszawa zamierza w nowej perspektywie dalej rozbudowywać układ komunikacyjny. Pewnikiem jest metro. Mają być też środki na inwestycje tramwajowe, choć nie zapadły jeszcze wiążące decyzje. – W tej chwili trwają prace w Urzędzie Miasta, które doprowadzą do tego, że zostaną określone projekty, na które Tramwaje Warszawskie i inne jednostki miejskie będą pozyskiwać dofinansowanie unijne – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Jednym z projektów czekających na zielone światło jest trasa z Dw. Zachodniego do Wilanowa. W tej kwestii prezes jest dobrej myśli. – Myślę, że ona uzyska akceptację pani prezydent – mówi Karos.

Po uzyskaniu zielonego światła Tramwaje Warszawskie przystąpią do przygotowania wniosku o decyzję środowiskową. – Czasu jest naprawdę mało – podkreśla Krzysztof Karos. Etap decyzji środowiskowej może być kluczowy dla inwestycji. – Planowany przebieg – zapisany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego – obejmuje również obrzeża Pola Mokotowskiego . Na pewno będzie to temat dyskutowany szeroko wśród mieszkańców i organizacji pozarządowych. Myślę, że torowisko trawiaste przy Rostafińskich nie będzie problemem również dla ekologów – prognozuje Karos.

Następnym krokiem będzie przetarg na dokumentacje projektową. – Zbliżamy się do modelu zachodniego. Kiedyś budowa trwała dziesięć lat, a przygotowania rok, były decyzje odpowiednich władz i nie było żadnego problemu. Dzisiaj się role odwróciły: przygotowania trwają cztery lata, a budowa – rok-półtora – mówi prezes Tramwajów Warszawskich. – Na okres przygotowawczy z uzyskaniem niezbędnych dokumentów i wyborem wykonawcy trzeba 30-36 miesięcy. Później przystąpimy do budowy – mówi Krzysztof Karos.

Najmniej problemu powinno być z zachodnim fragmentem trasy. – Odcinek zupełnie niezależny to Dw. Zachodni – Grójecka. Możemy to robić bez żadnego problemu i włączyć ten układ do naszego systemu tramwajowego – mówi Karos.

Tramwaje Warszawskie zakładają etapowanie budowy najdłuższego odcinka trasy do Wilanowa. – W tym całym naszym projekcie, o który się ubiegamy, założyliśmy zakup tramwajów dwukierunkowych, w związku z tym będzie można stopniowo tę inwestycję realizować. Nie trzeba będzie czekać na wybudowanie całych 10 km trasy, tylko będzie można – stopniowo wykorzystując tramwaje dwukierunkowe – ją etapować – podkreśla Karos.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5