Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Wiceprezydent Soszyński, któremu podlegał transport, odchodzi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-26 13:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Wiceprezydent Soszyński, któremu podlegał transport, odchodzi
fot. MJNJan Mencwel z MJN i Robert Soszyński
Dzisiaj (26 sierpnia) Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy, któremu niegdyś podlegały polityka mobilności i transport z inwestycjami, złożył rezygnację. Urzędnik, któremu w tym roku ograniczono zakres obowiązków, uchodził za hamulcowego inwestycji i licznych zmian w mieście.

Jak podał portal TVN Warszawa, Robert Soszyński na dzisiejszej (26 sierpnia) sesji Rady Miasta złożył rezygnację z funkcji wiceprezydenta. W ostatnim okresie odpowiadał za gospodarkę nieruchomościami i sprawy związane z reprywatyzacją. Jego dymisję przyjął Rafał Trzaskowski, a decyzja o następcy ma zapaść na początku września. Taki obrót spraw w weekend zapowiadała już Gazeta Stołeczna.

Soszyński został wiceprezydentem w 2018 r. i uchodził za człowieka narzuconego Trzaskowskiemu przez Platformę Obywatelską. Miał opinię hamulcowego, jeżeli chodzi o wszelkie zmiany dot. ograniczania ruchu czy poprawy sytuacji pieszych. Zdarzało się, że jego wypowiedzi, jak w przypadku przejść dla pieszych na rondzie Dmowskiego, musiał kontrować formalny zwierzchnik – prezydent Rafał Trzaskowski. W konsekwencji Soszyński unikał potem jasnych deklaracji, ale i tak wszelkie zmiany dot. organizacji ruchu utykały potem w niesławnym Biurze Polityki Mobilności, gdzie prowadzone były niekończące się „konsultacje i analizy” (jak z Rondem Dmowskiego czy Kruczą). Miesiącami nie było ono w stanie zatwierdzić projektów organizacji ruchu w ramach inwestycji Tramwajów Warszawskich, których realizacja teraz – z uwagi na goniące terminy unijne – jest zagrożona

Ostatecznie na początku tego roku prezydent Trzaskowski stracił cierpliwość i odebrał Soszyńskiemu nadzór nad polityką mobilności. Tematy te przejął Michał Olszewski. Wiele kwestii przyspieszyło, w tym związanych z wytyczaniem nowych przejść naziemnych czy procedowaniem projektów przeobrażeń ulic w centrum miasta. Z miejsca ruszyły też kluczowe rozmowy z PKP PLK w sprawie koordynacji inwestycji na styku kolei i miasta w obliczu przygotowywanej modernizacji linii średnicowej. Samo Biuro Polityki Mobilności zostało zaś zlikwidowane.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP PLK?

Prawo & Finanse

Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP PLK?

Jakub Madrjas 26 listopada 2020

Przejścia przy rondzie Dmowskiego w Warszawie na pewno nie w tym roku

Przestrzeń

Przejścia przy rondzie Dmowskiego w Warszawie na pewno nie w tym roku

Magdalena Romanowska 12 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5