Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. We wrześniu ruszy największa stacja ładowania autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras oprac. JM

Data publikacji:
2021-08-30 13:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. We wrześniu ruszy największa stacja ładowania autobusów
Zdjęcie ilustracyjne fot. MZA Warszawa/Facebook
Warszawa. We wrześniu ruszy największa stacja ładowania autobusów
Warszawa. We wrześniu ruszy największa stacja ładowania autobusów
Warszawa. We wrześniu ruszy największa stacja ładowania autobusów
Coraz bliżej do uruchomienia kolejnych dziewięciu ładowarek dla autobusów elektrycznych na terenie Warszawy. Jak informuje urząd miasta, w Wilanowie i na ulicy Konwiktorskiej urządzenia zaczną działać we wrześniu, a na ulicy Browarnej - na początku października.

Jak czytamy w komunikacie, stacja ładowania pantografowego na pętli Wilanów to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych Miejskich Zakładów Autobusowych w ostatnich latach. W tym miejscu będzie funkcjonowało aż sześć punktów zasilających autobusy linii 116, 180 i E-2. Każde z urządzeń zapewni moc 400 kW, a cała stacja prawie 2,5 megawata prądu.

- Prace są prowadzone bardzo sprawnie, bez konieczności ograniczania funkcjonowania pętli. Posadowiono już wszystkie ładowarki, a autobusy rozpoczną korzystanie z nich w przyszłym miesiącu - zapowiada miasto.

Na przełomie września i października zaczną też działać nowe ładowarki na pętlach: Konwiktorska (jedno dodatkowe urządzenie na już istniejącej stacji) oraz Browarnej (dwa punkty ładowania).W tej chwili autobusy elektryczne Miejskich Zakładów Autobusowych korzystają z trzech ładowarek pantografowych i ponad 150 urządzeń wtyczkowych na zajezdniach „Woronicza”, „Ostrobramska” i „Stalowa”. Dodatkowo autobusy mogą się doładowywać przy pomocy urządzeń pantografowych na mieście. To 11 punktów ładowania na pętlach: Spartańska, Esperanto, Szczęśliwice, Nowodwory, Konwiktorska i Chomiczówka. 

Braki w infrastrukturze ładowania były przedmiotem poważnej krytyki wobec miasta. Autobusy muszą zjeżdżać z trasy, żeby naładować baterie, co oznacza znaczy wzrost kosztów i zużycia energii.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin stawia ładowarki autobusowe w zajezdni Klonowica

Komunikacja

Szczecin stawia ładowarki autobusowe w zajezdni Klonowica

Jakub Rösler 04 sierpnia 2021

Zawiercie kupuje autobusy elektryczne i ładowarki

Komunikacja

Zawiercie kupuje autobusy elektryczne i ładowarki

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2021

Płatne ładowanie elektryków przy dworcach PKP

Mobilność

Płatne ładowanie elektryków przy dworcach PKP

Redakcja 02 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5