Kolejna umowa na dostawy stacji ładowania dla warszawskiego MZA została podpisana z zielonogórską Ekoenergetyką. Tym razem firma dostarczy do stolicy 65 urządzeń plug-in do zajezdni oraz 3 stacje pantografowe.
Latem Ekoenergetyka podpisała już pierwszą umowę na budowę 20 ulicznych stacji szybkiego ładowania, które będą zlokalizowane na pętli Wilanów (sześć stacji), cztery kolejne na Chomiczówce, dwie na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.
Zgodnie z podpisaną umową producent dostarczy do MZA 65 stacji ładowania typu plug-in, o mocy 60 kW każda, oraz 3 pantografowe stacje o mocy 400 kW. Już w ciągu najbliższych sześciu miesięcy do warszawskiej zajezdni trafi 15 pierwszych ładowarek. Umowa przewiduje produkcję, uruchomienie oraz serwis stacji.
– To drugie w tym roku zlecenie, które realizujemy w stolicy. Bardzo się cieszymy, że Warszawa wzorem innych europejskich stolic wchodzi na szlak eRewolucji i kompleksowo podchodzi do ograniczenia emisji spalin. Już wkrótce najbardziej reprezentacyjny odcinek Traktu Królewskiego stanie się wolny od spalinowych autobusów. Wiemy jak dopasować infrastrukturę do floty obsługującej duże miasto, dlatego to nie pierwsze nasze wspólne przedsięwzięcie – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki Polska.
Zakupiona przez MZA infrastruktura jest częścią projektu, który zakłada zakup 130 przegubowych, elektrycznych autobusów dla stołecznego miasta. Ten przetarg został już rozstrzygnięty, dostarczy je Solaris. Do końca 2020 roku po ulicach Warszawy ma jeździć 160 autobusów elektrycznych oraz 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.