Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. Tylko Solaris złożył ofertę w przetargu na 130 elektrobusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa. Tylko Solaris złożył ofertę w przetargu na 130 elektrobusów
fot. MZA
Solaris jako jedyny złożył ofertę w wartym 351 mln zł netto (431,73 mln zł brutto) przetargu na 130 elektrycznych autobusów przegubowych dla Warszawy. Oferta mieści się w budżecie zamawiającego.

Przetarg rozpisany w październiku ubiegłego roku to największe zamówienie autobusowe (nie tylko elektrobusowe) w Polsce i jedno z największych elektrobusowych na świecie, poza Chinami. Solaris zaoferował za swoje autobusy 399 590 100 zł brutto. To o ponad 30 mln zł mniej, niż przewidział w budżecie zamawiający. Jeden autobus został więc wyceniony przez bolechowskiego producenta na 3 073 770 zł brutto.

Warszawa szuka 130 autobusów elektrycznych klasy MEGA. Zamówienie nie dotyczy infrastruktury do ładowania, a samych pojazdów. Póki co po Warszawie jeździ tylko 31 autobusów elektrycznych, w większości standardowej długości – 20 od Solarisa i 10 od Ursus Busa. Tym ostatnim jest wypożyczony na wielomiesięczne testy przegubowiec Solarisa.

Warszawskie elektrobusy mają być fabrycznie nowe, całkowicie niskopodłogowe, czterodrzwiowe (w układzie 2–2–2–2). W każdym z autobusów powinno się zmieścić 120 pasażerów, z tego 38 na miejscach siedzących. 12 miejsc ma być dostępnych z niskiej podłogi, a 4 powinny być specjalnie przygotowane dla osób niepełnosprawnych. W autobusie ma się znaleźć jedno miejsce na wózek inwalidzki i jedno na wózek dziecięcy.

Przetarg, jeszcze przed otwarciem ofert, był burzliwy. Jego warunki próbowała podważyć firma Iberia (dystrybutor autobusów BYD-a), ale jej odwołanie zostało oddalone przez Krajową Izbę Odwoławczą. Niedawno MZA Warszawa zmienił też istotnie warunki przetargu, dopuszczając do ofert pojazdy, które wcześniej zostały sprawdzone jako trolejbusy. To mogło dać możliwość startu Ursusowi, ale lubelski producent ostatecznie nie złożył oferty.

Autobusy mają być dostarczane do Warszawy najprawdopodobniej między listopadem 2019 r. a listopadem 2020 r. w transzach po 10 pojazdów. Dokładny harmonogram zostanie ustalony przy okazji podpisywania umowy. Termin może się przesunąć w zależności od daty podpisania umowy, bo producent musi mieć minimum 45 tygodni przed pierwszą dostawą.

Przetarg nie dotyczy infrastruktury do ładowania. Warszawa stawia ładowarki pantografowe w ramach osobnych umów. Docelowo ma być ich 20. Póki co działają w dwóch lokalizacjach – na ul. Spartańskiej i na Konwiktorskiej. Jak informują MZA, w przygotowaniu są punkty ładowania na Nowodworach, Szczęśliwcach i w Wilanowie. W tej ostatniej lokalizacji stanie aż sześć urządzeń.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Komunikacja

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Jakub Rösler 17 września 2023

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Pomorze Zachodnie 17 września 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Komunikacja

Mała Gamma wyjeżdża na poznańskie tory

Jakub Rösler 17 września 2023

DSDiK wybrała wykonawcę rewitalizacji linii do Karpacza

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Przestrzeń

Nowe odcinki Velo Baltica w gminie Dziwnów gotowe

Pomorze Zachodnie 17 września 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5