Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Trzaskowski na Służewcu obiecał metro, tramwaj i SKM-kę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Trzaskowski na Służewcu obiecał metro, tramwaj i SKM-kę
źródło: Twitter/@trzaskowski_
– Tu musi powstać nowy węzeł przesiadkowy, wszyscy tu dojechaliśmy i wiemy jak to wygląda – powiedział w środę na stacji kolejowej Warszawa Służewiec kandydat PO na prezydenta Warszawy Rafał Trzaskowski. Problemy komunikacyjne „Mordoru” chce rozwiązywać, rozbudowując transport szynowy.

– W tym miejscu będziemy mieli stację „Mokotowska Dzielnica Biurowa” – tłumaczył Trzaskowski, pokazując na schemacie kropkę w pobliżu obecnej stacji kolejowej na Służewcu. To stacja oblegana, bo dziś zapewnia najłatwiejszy dojazd do biurowego Służewca z centrum. Ale niewystarczający, w efekcie warszawska dzielnica biurowa jest zakorkowana autami, które każdego dnia do niej wjeżdżają, by po południu wyjechać.

– Ale ponieważ stworzenie linii M4 zajmie kilka lat, proponujemy wybudowanie linii tramwajowej z tego miejsca, w którym stoimy, do obecnej stacji metra Wilanowska. Dodatkowo chcemy, by z Warszawy Zachodniej do Piaseczna została poprowadzona nowa linia SKM-ki. Skorzystamy z istniejącej linii kolejowej, ale na ten cel kupimy nowy tabor – wyjaśnił.

Trzaskowski, podczas gdy jego główny konkurent w sondażach był w Sofii, na Służewcu uszczegółowił pomysły, które przedstawił dzień wcześniej, prezentując schemat planowanych przez siebie linii metra w programie transportowym, który nazwał „Stolicą Lepszej Komunikacji”. Linia Metra M4 jest przez niego planowana już po kadencji, która ma się rozpocząć w tym roku (ale do 2023 r. ma zostać zaplanowana), dlatego wcześniej ma zostać zbudowana linia tramwajowa łącząca stację Służewiec ze stacją metra Wilanowska na I linii metra. Trzaskowski oszacował ten koszt na 120 mln zł (co wydaje się możliwe dla ok. 2-kilometrowego odcinka, choć w ostatnich miesiącach ceny tego rodzaju inwestycji mocno poszły w gorę) i nie wyjaśnił, do kiedy miałaby powstać, ale można się spodziewać, że, biorąc pod uwagę planowanie, pasażerowie pojadą nią najwcześniej w 2021 r.

Dziś tramwaj łączy „Mordor” z metrem nieco bardziej na północ i sięga stacji Wierzbno, a w pobliżu stacji kolejowej Warszawa Służewiec jest pętla tramwajowa. Tyle że od dwóch lat jest zamknięta z powodu przebudowy, przecinającej „Mordor” na pół, ulicy Marynarskiej.

Linia SKM-ki do Piaseczna, dla której kandydat Platformy Obywatelskiej chciałby zakupić nowy tabor, to przydatny pomysł, bo dziś od południa dojechać w ten sposób do dzielnicy biurowej transportem miejskim się nie da (SKM-ki, jadące z centrum, dojeżdżają tylko do lotniska na Okęciu, dalej jadą tylko pociągi Kolei Mazowieckich). Tu problemem jednak jest Dworzec Warszawa Zachodnia. Pociągi mogłyby tam jeździć prawdopodobnie dopiero po modernizacji tamtejszego układu torowego, planowanej na lata 2019–20, przy założeniu, że ten termin zostanie dotrzymany. W planach Trzaskowskiego jechałyby nie przez ścisłe centrum, ale po minięciu Warszawy Zachodniej zmierzałyby w stronę Warszawy Gdańskiej. Warto dodać, że to kontynuacja planów obecnego ratusza.

– Dzięki temu z bardzo różnych miejsc w Warszawie będzie można tu dojechać komunikacją publiczną. A tym, którzy muszą dojechać samochodem, ułatwiamy życie, bo będzie mniej korków i znacznie łatwiej będzie można zaparkować – przekonuje Trzaskowski.

O wizji transportowej Rafała Trzaskowskiego w trzynastu odpowiedziach przeczytasz tutaj.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Wybory we Wrocławiu. Kandydaci chcą tramwajów. Ale jakich?

Komunikacja

Wybory we Wrocławiu. Kandydaci chcą tramwajów. Ale jakich?

Krzysztof Karabon, jd 18 października 2018

Warszawa. Patryk Jaki ma wizję Placu Defilad. Prawie jak Jan Śpiewak

Przestrzeń

Wybory w Łodzi. Zdanowska: Ruch samochodowy płynny, ale spokojniejszy

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Wybory we Wrocławiu. Kandydaci chcą tramwajów. Ale jakich?

Komunikacja

Wybory we Wrocławiu. Kandydaci chcą tramwajów. Ale jakich?

Krzysztof Karabon, jd 18 października 2018

Warszawa. Patryk Jaki ma wizję Placu Defilad. Prawie jak Jan Śpiewak

Przestrzeń

Wybory w Łodzi. Zdanowska: Ruch samochodowy płynny, ale spokojniejszy

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5