Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Tramwaje na żądanie od przyszłego roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Tramwaje na żądanie od przyszłego roku
fot. Dp116, lic. CC BY-SA 3.0tramwaj w Warszawie
W ciągu Annopol - Żerań Wschodni oraz przystankach Cm. Prawosławny, P+R Połczyńska, a później w ciągu rondo Starzyńskiego - Żerań i na przystankach Staniewicka, Pożarowa, tramwaje nie zatrzymają się na niektórych przystankach, jeśli pasażerowie nie będą tego chcieli. To jedno z rozwiązań podpatrzonych za granicą, które ZTM wprowadzi w Warszawie.

O tym, że Adam Szuba, zajmujący się w ZTM organizacją przewozów zwrócił w Pradze uwagę na przystanki na żądanie, pisaliśmy już kilka tygodni temu. Od nowego roku takie rozwiązanie zostanie zastosowane również w polskiej stolicy. W Czechach się sprawdza.

Jak to działa? – Pasażer stojący na przystanku nie musi machać ręką, wystarczy, że będzie stał. Pasażer jadący tramwajem będzie musiał zasygnalizować motorniczemu przyciskiem, że chce wysiąść – tłumaczy Szuba. – Omijać niektóre przystanki będą rzecz jasna te tramwaje, które mają w środku przyciski. Chodzi o to, by tramwaj nie zatrzymywał się tylko tam, gdzie na przystanku nikogo nie ma, a w środku nikt nie chce wysiąść.

Choć w ZTM przyznają, że trudno policzyć oszczędności na takim rozwiązaniu, to one istnieją. Po pierwsze tabor w mniejszym stopniu się zużywa, jeśli ogranicza się liczbę hamowań i rozruchów. Pasażerowie jadą szybciej. Ominiecie jednego przystanku pozwala zaoszczędzić mniej więcej minutę.

Szuba tłumaczył też, że nie jest problemem, że tramwaje będą się nawzajem blokować. Nawet jeśli ten, który ominie kilka przystanków spotka inny, który na każdym przystanku się zatrzymywał, to na pewno nie będzie spóźniony, a pasażerowie zyskają na czasie.

W Warszawie już funkcjonuje jeden przystanek tramwajowy na żądanie – niedaleko pętli Metro Młociny. Podobne rozwiązanie jest szeroko stosowane m.in. na Górnym Śląsku i w Krakowie. Przystanek P+R Połczyńska, który ma być na żądanie, jest jednocześnie przystankiem okresowym, który działa od poniedziałku do piątku.
Partner działu

Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5