Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaje mkną już po rozchodniku na Grochowskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-05 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Tramwaje mkną już po rozchodniku na Grochowskiej
fot. Wojciech Bartelski
Widać już efekty zazieleniania torowiska na ul. Grochowskiej. Zgodnie z zapowiedziami na ok. 3-kilometrowym odcinku trasy pojawił się rozchodnik. Jest też szansa, że zaczną się zazieleniać stare, niezmodernizowane torowiska na tłuczniu – doświadczenia z testów na ul. 11 Listopada są obiecujące.

W połowie maja Tramwaje Warszawskie zaczęły zazieleniać wyremontowane w zeszłym roku torowisko na ul. Grochowskiej – na odcinku od al. Zielenieckiej do ronda Wiatraczna. Widać już pełne efekty prac.

– Możemy już cieszyć się z 3000 m kolorowo-zielonego torowiska na ul. Grochowskiej. Zamiast trawy – rozchodnik. Duma, że mimo braku doświadczenia mamy rozchodnik niegorszy niż w miastach europejskich (byłem, widziałem, porównałem) – komentuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Prezes wymienia szereg zalet rozchodnika. Nie marnieje w czasie suszy, nie wymaga podlewania (umie czerpać wilgoć z powietrza), pochłania smog, jest oszczędny w utrzymaniu – nie wymaga pielęgnacji. Oczywiście zaletą jest wyciszenie przejeżdżających tramwajów, a także ciekawy, wielokolorowy wygląd.

Na Grochowskiej na przygotowanej w zeszłym roku betonowej podbudowie posadzono dziewięć rodzajów rozchodnika. W sumie to 10 tys. m2 torowiska. W ramach prac stworzono też odpowiedni system drenażowo-magazynowy.

Obecnie, po skończeniu prac na Grochowskiej, jest w Warszawie 25 km zielonych torów tramwajowych. Jest szansa, że będzie ich więcej. Na 11 Listopada Tramwaje Warszawskie testują zieloną nawierzchnię na torowisku z konstrukcją podsypkową (tłuczniem). – Rozchodnik w kuwetach kładzionych na tłuczniu na razie rozwija się bardzo dobrze. Jeżeli drugi rok testów wypadnie pomyślnie to będziemy mogli zazielenić kolejne kilometry torów bez kosztownych przebudów całej konstrukcji - wskazuje Bartelski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bratysławskie tory tramwajowe mienią się żółcią

Przestrzeń

Bratysławskie tory tramwajowe mienią się żółcią

Witold Urbanowicz 14 maja 2020

Tramwaje Warszawskie przetestują zielone torowisko na tłuczniu

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie przetestują zielone torowisko na tłuczniu

Witold Urbanowicz 02 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5