Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Tramwaje dwukierunkowe z Ronda Daszyńskiego na Młociny

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-06-11 14:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Tramwaje dwukierunkowe z Ronda Daszyńskiego na Młociny
wiz. Pesa
Jak pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zakup dodatkowych pięciu tramwajów dwukierunkowych. Mają one obsłużyć nową linię łączącą stacje metra Rondo Daszyńskiego i Młociny. Tramwaje zostaną dostarczone w II poł. 2015 r. Po zrealizowaniu wszystkich dostaw spółka będzie miała 56 dwukierunkowych tramwajów.

Nowe tramwaje uzupełnią rozrastającą się flotę pojazdów dwukierunkowych spółki. Po Warszawie jeździ już sześć dwukierunkowych Swingów Duo, wyprodukowanych przez Pesę i dostarczonych w ramach kontraktu na 186 nowych tramwajów. Obsługują one aktualnie linię nr 2 przez Most Północny, która – z racji opóźnienia realizacji dalszego odcinka trasy – jest pozbawiona pętli na jednym z krańców. Oprócz tego w przyszłym miesiącu Pesa rozpocznie dostawy 45 dwukierunkowych Jazzów Duo – mają one potrwać do maja 2015 r.

Zakupy są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Analizowane są też koncepcje wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Takie tory mają powstać m.in. przy pl. Zawiszy na ul. Towarowej w związku z planowanym remontem wiaduktu nad linią średnicową. Inne rozważane lokalizacje, w dalszej perspektywie, to Rondo Daszyńskiego, przy stacji metra Wierzbno dla tramwajów jadących od strony dzielnicy biurowej na Służewcu, stacja metra Ratusz (pl. Bankowy) z myślą o tramwajach z Wilanowa oraz pl. Zbawiciela dla linii od strony Ochoty.

Po co spółce kolejne dwukierunkowe tramwaje? – W wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono, że zapotrzebowanie na tramwaje dwukierunkowe będzie większe, niż pierwotnie zakładano – informuje Monika Wierzbicka z Zespołu Komunikacji Społecznej Tramwajów Warszawskich. Początkowo dwukierunkowe tramwaje miały obsługiwać m.in. trasę od stacji metra Rondo Daszyńskiego do pętli Osiedle Górczewska. – Obecnie jednak zakładane jest poprowadzenie jej ul. Powstańców Śląskich aż do pętli Metro Młociny, co wymagać będzie ok. 5 dodatkowych tramwajów w ruchu – wyjaśnia Wierzbicka. Dzięki takiemu zwiększeniu zamówienia będą mogły zostać także uruchomione inne planowane linie z wykorzystaniem taboru dwukierunkowego. Zachowana zostanie również rezerwa dla tworzenia linii związanych z prowadzonymi remontami i modernizacjami. Po zrealizowaniu tych dostaw spółka posiadać będzie 56 tramwajów dwukierunkowych.

Jak informują Tramwaje Warszawskie, zakup będzie realizowany z rezerw finansowych oraz środków nieprzewidzianych w ramach projektu „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie”, współfinansowanego przez UE. Zamówienie jest realizowane w ramach aktualnej perspektywy finansowej UE na lata 2007-2013. Pierwszy tramwaj ma przyjechać na początku lipca 2015 r. Dostawy mają potrwać do końca października 2015 r. Zamówienie obejmuje również specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno-naprawczy, szkolenia, dokumentację techniczną, łącznie z licencjami i oprogramowaniem, a także wykonywanie napraw powypadkowych podczas trwania gwarancji. Producent będzie oferować pakiet naprawczy do 2020 r.

Zgodnie ze specyfikacją całkowicie niskopodłogowe i klimatyzowane pojazdy mają mieć długość do 32,5 metra i przewozić 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. W wozach standardowo znajdą się biletomaty i elektroniczna informacja pasażerska. Oprócz tego pojazdy będą wyposażone będą w system zliczania pasażerów oraz rejestrator zdarzeń. Przewidziano również montaż pokładowego zasobnika energii, co ma pozwolić na zmniejszenie zużycia energii.

Termin składania ofert mija 15 lipca br. O wyborze w 85% zadecyduje cena. Pozostałe kryteria to średnica koła (6%), masa własna (6%) oraz szerokość przejścia wzdłuż tramwaju (3%). Szacowana wartość zamówienia wynosi 35,3 mln zł netto (wraz z zamówieniami uzupełniającymi – 40,3 mln zł netto).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tylko Pesa chce dostarczyć kolejne dwukierunki dla Warszawy

Komunikacja

Tylko Pesa chce dostarczyć kolejne dwukierunki dla Warszawy

Witold Urbanowicz 15 lipca 2014

Pierwszy Jazz już w Warszawie

Komunikacja

Pierwszy Jazz już w Warszawie

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2014

Warszawa: Dwukierunkowe tramwaje na remonty, ale nie teraz

Komunikacja

Warszawa: Dwukierunkowe tramwaje na remonty, ale nie teraz

Witold Urbanowicz 07 marca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5