Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Zieloną Białołękę z decyzją środowiskową. Będzie przetarg na projekt

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
26-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Tramwaje Warszawskie uzyskały wreszcie – po trzech latach od wniosku i dwóch latach od złożonego raportu środowiskowego – decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę, której długość wyniesie ok. 6,5 km. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację projektową.

Od kilku lat trwają przygotowania do realizacji trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę. W ramach tej inwestycji na stacji metra Kondratowicza, do której tramwaje ułatwią dojazd, wybudowano dodatkowy tunel z ruchomymi chodnikami i wyjściami. – Weryfikujemy założenia koncepcji trasy tramwajowej, w tym wiaduktu nad Trasą Toruńską. Ostateczne uzgodnienia posłużą jednostkom miasta do wydania wytycznych kierunkowych dla całej inwestycji. Wraz z warunkami wynikającymi z decyzji środowiskowej zostaną uwzględnione w materiałach przetargowych na opracowanie dokumentacji – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

W lipcu 2020 r. Tramwaje Warszawskie złożyły wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, a w lipcu 2021 r. przedłożyły do opiniowania raport środowiskowy – dużo czasu zajęło oczekiwanie na wydanie uzgodnień ze strony Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (uwagi, czasem błahe, RDOŚ wysyłał w kilku rzutach, z kilkumiesięcznymi odstępami, co wydłużało całą procedurę). Wreszcie 24 lipca została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. – Teraz prace mogą wreszcie iść naprzód i dlatego harmonogram zakłada, że przetarg na dokumentację budowlaną ogłosimy w tym roku. Dalsze terminy są uzależnione od dostępności środków finansowanych i mogą jeszcze podlegać modyfikacjom, związanym z zapewnieniem finansowania. Planujemy uzyskać dofinansowanie z UE – mówi Dutkiewicz. Budowa miałaby rozpocząć się "do 2030 r.".

Nowy odcinek trasy rozpocznie się na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Następnie torowisko będzie przebiegać wzdłuż Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Głębockiej, Trasy Olszynki Grochowskiej aż do szkoły przy ul. Zaułek. Długość trasy wyniesie ok. 6,5 km. U zbiegu Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Gilarskiej zaplanowano dodatkową pętlę – dla linii dowozowej z Białołęki do metra. Ostatnia koncepcja prezentowana tutaj.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zmieniają założenia ws. torowiska na Banacha

Przestrzeń

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

Komunikacja

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

inf. pras. UM Warszawa 03 listopada 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zmieniają założenia ws. torowiska na Banacha

Przestrzeń

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

Komunikacja

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

inf. pras. UM Warszawa 03 listopada 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5