Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka z decyzją środowiskową. Realizacja 2019-20

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-10-27 12:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka z decyzją środowiskową. Realizacja 2019-20
mat. TW
Tramwaje Warszawskie poinformowały, że decyzja środowiskowa dla nowej trasy tramwajowej wzdłuż Kasprzaka jest już prawomocna. Spółka musi skoordynować realizację trasy z budową metra i zapowiada, że powstanie ona w latach 2019-2020.

Jedną z planowanych inwestycji Tramwajów Warszawskich jest trasa w ciągu Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do skrzyżowania Wolskiej i Redutowej. Spółka uzyskała właśnie prawomocną i ostateczną decyzję środowiskową – w trakcie postępowania administracyjnego nie było żadnych odwołań.

Zgodnie z decyzją realizowany będzie wariant inwestorski, który zdobył też największe poparcie mieszkańców w trakcie konsultacji społecznych. Oznacza to, że tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny – w zagłębieniu, wykorzystując istniejącą północną jezdnię ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej – tramwaje zostaną przesunięte, jak na wcześniejszym odcinku, na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.

W tej chwili projektant w ramach ostatniego etapu prac przygotowuje projekt stałej organizacji ruchu. Po jego zatwierdzeniu możliwe będzie opracowanie dokumentacji budowlanej i rozpoczęcie prac. Inwestycja będzie skoordynowana z budową zachodniego odcinka II linii metra, która również będzie wymagała sporych objazdów i wstrzymywania ruchu tramwajowego. Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że linia ta zostanie zrealizowana w latach 2019-2020.

W tej chwili realizowana jest inna trasa – na Tarchominie, do krańca Nowodwory. W kolejnych etapach linia ma zostać wydłużona do Modlińskiej. Inne planowane inwestycje obejmują tramwaj na Gocław, odcinki trasy Dw. Zachodni – Wilanów. Nowością jest natomiast zapowiedź realizacji trasy na Zieloną Białołękę. Ponadto spółka planuje zakup co najmniej 123 nowych tramwajów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nieużywana sieć trakcyjna na Kasprzaka znika po… 26 latach

Przestrzeń

Nieużywana sieć trakcyjna na Kasprzaka znika po… 26 latach

Witold Urbanowicz 18 sierpnia 2016

Tramwaj na Kasprzaka czeka na metro

Przestrzeń

Tramwaj na Kasprzaka czeka na metro

Witold Urbanowicz 05 lipca 2016

Warszawa: Mieszkańcy wybrali tramwaj na Kasprzaka

Przestrzeń

Warszawa: Mieszkańcy wybrali tramwaj na Kasprzaka

Witold Urbanowicz 30 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5