Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka w tunelu? Pięć wariantów trasy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka w tunelu? Pięć wariantów trasy
fot. WUzasypane torowisko na ul. Kasprzaka
Tramwaje Warszawskie analizują teraz pięć wariantów odbudowy trasy tramwajowej w zachodniej części na ul. Kasprzaka i połączenia jej z ulicą Wolską. Spółka bardzo poważnie bierze pod uwagę koncepcję bezkolizyjnego połączenie tras i poprowadzenie tramwaju w tunelu.

Tramwaje Warszawskie chcą wykorzystać nową perspektywę unijną do odbudowy torowiska w zachodniej części ulicy Kasprzaka. Kursowanie tramwajów na zachód od Skierniewickiej „zawieszono” w 1990 r. w związku z rozbudową układu drogowego i realizacją al. Prymasa Tysiąclecia z wiaduktami. W tej chwili nad pasem zieleni nadal rozwieszona jest sieć trakcyjna, a torowisko kilka lat temu zostało przykryte warstwą ziemi (teraz znajduje się tutaj trawnik).

Spółka ogłosiła przetarg na wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej odbudowy trasy, który wygrała firma Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Pierwotnie do analiz przyjęto trzy warianty poprowadzenia trasy i powiązania z ul. Wolską. Jeden z nich zakładał ułożenie torowiska w ciągu Kasprzaka i al. Prymasa Tysiąclecia (d. Rewolucji Październikowej), czyli powrót tramwajów na trasę sprzed lat. Według drugiego wariantu trasa miałaby przebiegać ul. Kasprzaka i Ordona, łącząc się z Wolską w rejonie przystanku Elekcyjna. Trzeci wariant zakłada bezpośrednie połączenie Kasprzaka z Wolską (rejon przystanku Reduta Wolska) z bezkolizyjnym przejściem pod skrzyżowaniem z ul. Redutową i jezdniami ul. Wolskiej. W tym przypadku przebudowywany zostałby także fragment trasy na Wolskiej.

Dwa kolejne warianty, będące wariacją tych podstawowych, przedstawił – zgodnie z umową – wykonawca koncepcji odbudowy trasy. Wariant czwarty zakłada bezpośrednie połączenie Kasprzaka z Wolską, ale na powierzchni terenu. Nowy węzeł miałby powstać w rejonie cmentarza Prawosławnego. Piąty wariant jest odmianą trzeciego i zakłada, że dołem pójdzie zarówno trasa tramwajowa, jak i jezdnia. – Wymaga on jednak przebudowy wszystkich istniejących obiektów drogowych oraz wykonania „przeplotu” torów na Kasprzaka jezdnią północną w sposób bezkolizyjny – zaznacza Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.


Większy widok mapy

Nie został jeszcze wybrany docelowy wariant odbudowy trasy. – Bardzo poważnie bierzemy pod uwagę wariant trzeci i piąty – informuje Powałka. Oba przewidują bezpośrednie połączenie Kasprzaka z Wolską i poprowadzenie tramwaju w tunelu. Opracowanie z wariantami zostało przekazane do opinii ZTM-u, ZDM-u i Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu. – Na podstawie tych opinii wytypujemy warianty do analiz w ramach decyzji środowiskowej, które obejmą także konsultacje społeczne – informuje Michał Powałka.

Jak planują Tramwaje Warszawskie, do końca 2014 roku przygotowane zostaną wszystkie dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację tego przedsięwzięcia. W II półroczu 2015 roku planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej. Spółka zakłada, że trasa tramwajowa powstanie do końca 2018 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Bez tramwajów na Wolskiej. Od 5 sierpnia do końca roku

Przestrzeń

Warszawa: Bez tramwajów na Wolskiej. Od 5 sierpnia do końca roku

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Zmiany w ruchu przy Płockiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Bez tramwajów na Wolskiej. Od 5 sierpnia do końca roku

Przestrzeń

Warszawa: Bez tramwajów na Wolskiej. Od 5 sierpnia do końca roku

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Zmiany w ruchu przy Płockiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5