Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka. Pojawia się rozchodnik, kolejny etap prac

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

W najbliższą sobotę wprowadzony zostanie kolejny etap organizacji ruchu związanej z budową tramwaju na Kasprzaka. Zmiany będą obowiązywały na odcinku od ul. Sowińskiego do Bema. Zamknięta zostanie jezdnia ul. Wolskiej w kierunku centrum, zmieni się także liczba pasów na pozostałych ulicach w obszarze nowego placu budowy.

Podczas tego etapu prowadzone będą dalsze prace konstrukcyjne przy przejściu podziemnym w rejonie skrzyżowania z ul. Redutową oraz przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej. Dalej w rejonie ul. Wolskiej tramwajarze będą budowali nowy wiadukt, wstawiali mury oporowe i wykonywali konstrukcję torowiska. W rejonie parku kontynuowana będzie przebudowa sieci gazowej i budowa chodników. Jednocześnie w pasie rozdziału ul. Kasprzaka wykonywane będzie nowe torowisko.

Rejon ul. Redutowej

W sobotę, 1 października, o godz. 20:00 tramwajarze zamkną pas dzielący jezdnie ul. Wolskiej oraz jej dwa pasy ruchu w stronę centrum, na odcinku od ul. Goleszowskiej do ul. Ordona. Na wysokości ul. Redutowej kierowcy jadący w kierunku Śródmieścia będą mogli poruszać się dwoma pasami południowej jezdni ul. Wolskiej, a następnie prosto ul. Kasprzaka. Tak jak obecnie, w kierunku Bemowa ruch będzie poprowadzony najpierw dwoma (ul. Kasprzaka), a następnie trzema pasami (po połączeniu z Wolską). Z ul. Redutowej dostępne będą po jednym pasie do skrętu w lewo lub w prawo w ul. Kasprzaka. Jeden z pasów do skrętu z Redutowej w Kasprzaka w stronę centrum zostanie zamknięty. Przez ul. Wolską zostanie wyznaczone tymczasowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Redutowej.

Rejon ul. Ordona i Elekcyjnej

W ul. Ordona pomiędzy Wolską a Kasprzaka zostaną wprowadzone dwa pasy ruchu w każdym kierunku: do skrętu w lewo oraz do jazdy prosto i w prawo. Wytyczony zostanie pas do skrętu w lewo z ul. Kasprzaka w ul. Ordona w kierunku Wolskiej oraz z ul. Wolskiej w Elekcyjną.

Ulica Kasprzaka

Pomiędzy ul. Ordona i Bema wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie oraz lewe pasy obu jezdni ul. Kasprzaka. Na rondzie Tybetu kierowcy z ul. Kasprzaka będą mogli skręcić w lewo lub w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia lub pojechać prosto z obu kierunków. Za rondem dostępne będą po dwa pasy ul. Kasprzaka. Jadący od strony centrum będą mogli skręcić w ul. Bema w lewo lub prawo z osobnych pasów. Na tej jezdni liczba pasów zostanie zmniejszona z czterech do trzech. Trzeci pas będzie służył do jazdy prosto w stronę al. Prymasa Tysiąclecia. Poruszający się od strony Bemowa będą mogli skręcić w Bema wyłącznie w prawo.

Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca 2022 roku.

Tramwaj na Kasprzaka


Tramwajarze wybudują około 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują około 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona.

Trasa na Kasprzaka nie tylko zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, ale będzie również cieszyć oczy mieszkańców. Podobnie jak w przypadku innych realizowanych obecnie inwestycji, tak i tutaj tramwajarze zamierzają zazielenić torowisko. Właśnie rozpoczęto układanie rozchodnika na nowych torach. Docelowo na tej trasie pojawi się 2,5 km zielonych torów.

Realizacja inwestycji ma się zakończyć w połowie 2023 r.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Przestrzeń

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Witold Urbanowicz 19 listopada 2022

Pięćdziesiąty tramwaj zwany „Hultajem” już w Warszawie

Przestrzeń

Warszawa: Wystartowały roboty ziemne przy tramwaju na Gagarina

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Przestrzeń

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Witold Urbanowicz 19 listopada 2022

Pięćdziesiąty tramwaj zwany „Hultajem” już w Warszawie

Przestrzeń

Warszawa: Wystartowały roboty ziemne przy tramwaju na Gagarina

Przestrzeń

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5