Partner serwisu
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka „najpóźniej 25 marca”. Teraz otwarcie jezdni

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa / inf. własne

Podziel się ze znajomymi:

Od poniedziałku, 5 lutego, kierowcy pojadą nowymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli. Dłużej pasażerowie poczekają na otwarcie torowiska tramwajowego – na przeszkodzie stanęła zima. Teraz już urzędnicy ostrożnie podchodzą do podawania daty możliwego startu trasy.

Trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia trasy tramwajowej na Kasprzaka. Powstało tu zielone torowisko – to aż 2,5 km „dywanu” z rozchodnika. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia – do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym, ale już teraz stan robót jest na tyle zaawansowany, że można otworzyć wybudowane jezdnie.

Było już kilka terminów uruchomienia torowiska wzdłuż Kasprzaka – mówiono o końcu grudnia, potem o przełomie stycznia i lutego. Na przeszkodzie stanęła jednak zima. Warunki pogodowe skutkowały problemem z zagęszczeniem gruntu. Nie można było lać betonu i tym samym uciąglić trasy. – Szczęśliwie pogoda się już poprawiła i wykonawca zabrał się za betonowanie ostatniego fragmentu torowiska. Strabag uzyskał ciągłość jednego toru – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Termin otwarcia ruchu tramwajowego będzie zależał od pogody, ale powinno nastąpić to nie później niż 25 marca. Jest to termin zakończenia budowy wynikający z umowy. Tramwaje Warszawskie dalej zakładają otwarcie w dwóch etapach – wpierw w ciągu Kasprzaka, a potem w ciągu Wolskiej. O układzie linii pisaliśmy tutaj.

Nowy odcinek Kasprzaka

Na weekend, 3-4 lutego, firma Strabag, czyli wykonawca linii tramwajowej na ulicy Kasprzaka, zaplanował malowanie linii i ustawianie nowych znaków. W poniedziałek, 5 lutego, od godz. 9:00 kierowcy będą mogli pojechać już po ostatecznym układzie pasów.

W ten sposób wprowadzona zostanie już stała organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka – wzdłuż wybudowanego torowiska. Jadący ulicą Kasprzaka w kierunku Bemowa nie będą musieli już skręcać na skrzyżowaniu z ulicą Ordona – pojadą dalej prosto dwoma pasami nowej drogi, a na skrzyżowaniu z Wolską będą mieli trzy pasy do skrętu w lewo.

Ulicą Kasprzaka pojadą też autobusy linii 105, na trasie w kierunku pętli Os. Górczewska oraz 167 do Starego Bemowa/Fortu Bemowo.

Także w poniedziałek, 5 lutego, o godzinie 9:00 otwarta zostanie wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne będą już obie jezdnie Redutowej.



Gdzie będą jeszcze trwały prace?

Tramwajarze kończą jeszcze roboty na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal będą dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dojdzie do nich trzeci.

Zamknięty będzie także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostaną przejezdne.

Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie z ofertami na projekt remontu al. Jana Pawła II

Przestrzeń

Warszawa: Jeszcze w tym kwartale przetarg na nowe tramwaje

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie z ofertami na projekt remontu al. Jana Pawła II

Przestrzeń

Warszawa: Jeszcze w tym kwartale przetarg na nowe tramwaje

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5