Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj dojedzie do Dworca Zachodniego. Rusza przetarg

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-03-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką. Wartość zamówienia szacowana jest na kwotę do 247 mln zł.

Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha zaplanowano pełną gwiazdę rozjazdową. Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Za Szczęśliwicką trasa będzie się zagłębiać, by w tunelu pod Parkiem Zachodnim i Al. Jerozolimskimi dotrzeć do podziemnego przystanku, zlokalizowanego między Alejami Jerozolimskimi a Warszawą Zachodnią. Cała trasa liczy 1,6 km, a podziemny odcinek to 500 m. 

Do zadań wykonawcy będzie należało opracowanie projektów wykonawczych, uzyskanie pozwoleń i przeprowadzenie prac. Zakres robót obejmuje budowę torowiska, budowę tunelu pod Parkiem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi, a także wyposażenie odcinka tunelu, który jest już realizowany w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Powstanie też podstacja trakcyjna i przebudowany zostanie układ drogowy ulic wzdłuż tramwaju.

Termin składania ofert mija 28 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (95%) oraz doświadczenie kierownika (5%). Na realizację przeznaczono 26 miesięcy. Wartość zamówienia to 224 mln zł (plus możliwe roboty podobne o wartości 22,5 mln zł). Projekt jest częścią projektu budowy trasy do Wilanowa i stanowi drugą jego fazę. Tramwaje Warszawskie przewidują dofinansowanie w ramach FENIKSa. 

Tramwaje będą dojeżdżać do pierwszego podziemnego przystanku, zlokalizowanego po południowej stronie dworca i układu torowego. Zaplanowano tu rozjazdy dla taboru dwukierunkowego. Dalsza część tunelu, z dwoma parami przystanków po północnej stronie, pozostanie na razie pustką technologiczną. Perspektywa realizacji dwóch odnóg, łączących Dw. Zachodni z ul. Kasprzaka, jest odległa. Na razie nie mają one zabezpieczonego finansowania, a plan ogólny spółki zakłada realizację "do 2032 r.".




  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Przestrzeń

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Witold Urbanowicz 28 listopada 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Przestrzeń

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Witold Urbanowicz 28 listopada 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5