Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Dw. Zachodniego. Sześciu projektantów zainteresowanych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-10-10 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Tramwaj do Dw. Zachodniego. Sześciu projektantów zainteresowanych
fot. Michał Szymajda
Dużym zainteresowaniem cieszy się powtórzony przetarg na projekt trasy tramwajowej łączącej Ochotę z Dworcem Zachodnim. O zamówienie ubiega się sześciu projektantów z ofertami na kwoty od 5,5 mln zł do 7,1 mln zł brutto.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od Dw. Zachodniego do Grójeckiej. To element trasy, która ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem.

Dzisiaj (10 października) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiega się sześciu projektantów. Najtańszą ofertę złożyła firma Mosty Katowice, która wyceniła prace na 5,474 mln zł brutto. Niewiele droższy jest Progreg, który zaproponował 5,486 mln zł brutto. ILF Consulting Engineers Polska jest w stanie wykonać usługę za 5,892 mln zł brutto, konsorcjum firm MPRB, MP-Mosty i Arcadis za 6,273 mln zł brutto, Schuessler-Plan Inżynierzy za 6,420 mln zł brutto, a Egis Poland – za 7,090 mln zł brutto,. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz doświadczenie projektanta (20%).

Wszystkie oferty przekraczają budżet określony na kwotę 3,674 mln zł brutto. Tym razem jednak Tramwaje Warszawskie mają większy wybór propozycji. W pierwszym, unieważnionym postępowaniu wystartowała jedynie firma Schuessler-Plan Inżynierzy, która wyceniła prace na 6,84 mln zł brutto. Tramwaje Warszawskie uznały w sierpniu, że nie są w stanie tyle przeznaczyć na realizację zamówienia.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, a także opracowanie dokumentacji na potrzeby przyszłego przetargu budowlanego. W ramach opcji przewidziano też nadzór autorski.

Od podziemnego przystanku po południowej stronie Dworca Zachodniego torowisko będzie poprowadzone ok. 550-metrowym tunelem pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd znajdzie się po środku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na wysokości hotelu Ibis. Następnie torowisko prowadzić będzie środkiem, między jezdniami, do Grójeckiej. Tutaj zaplanowano pełną „gwiazdę”, czyli rozjazdy umożliwiające jazdę we wszystkie strony.

Postępowanie nie obejmuje tunelu pod samym Dworcem Zachodnim. Jego budowa będzie elementem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Kolejarze prowadzą właśnie przetarg na wykonanie prac budowlanych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jaki tramwaj do Wilanowa? Założenia projektowe w przetargu

Przestrzeń

Jaki tramwaj do Wilanowa? Założenia projektowe w przetargu

Witold Urbanowicz 23 września 2019

Tramwaj do Dw. Zachodniego: Jest nowy przetarg na projekt

Przestrzeń

Tramwaj do Dw. Zachodniego: Jest nowy przetarg na projekt

Witold Urbanowicz 29 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5