Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Targówek: Prace nie ruszyły i nie wiadomo kiedy ruszą

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-05 15:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Targówek: Prace nie ruszyły i nie wiadomo kiedy ruszą
fot. WU
W dalszym ciągu nie rozpoczęła się budowa przystanku Warszawa Targówek przy Radzymińskiej, którego realizacja miała w zasadzie dobiegać już końca. Jak wyjaśniają przedstawiciele PKP PLK, nie zakończyła się jeszcze ponowna ocena oddziaływania na środowisko. Na razie nie są podawane żadne terminy realizacji prac. – Gdy będziemy mieli gotową dokumentację budowlaną, to wykonawca złoży harmonogram realizacji – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Pierwotnie start budowy przystanku Warszawa Targówek (Stalowa) zapowiadano na IV kwartale 2018 r. Na początku tego roku przedstawiciele PKP PLK wskazywali II połowę tego roku, zaznaczając zarazem, że inwestycja prowadzona jest „zgodnie z harmonogramem”.

Zasadnicze roboty związane z budową przystanku wciąż nie rozpoczęły się. – Umowa jest podpisana w systemie projektuj i buduj. Początkowo zakładaliśmy, że część prac wykonawca będzie realizował na zgłoszenie, ale okazało się, że postępowanie środowiskowe ograniczyło nasze plany. Prace jeszcze nie zaczęły się, gdyż nie mamy ponownej oceny oddziaływania na środowisko – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Pierwotnie, zgodnie z kontraktem, zakładano, że prace zakończą się w październiku 2019 r. Na razie przedstawiciele zarządcy infrastruktury nie deklarują żadnego terminu ani rozpoczęcia, ani zakończenia prac. – Gdy będziemy mieli gotową dokumentację budowlaną, to wykonawca złoży harmonogram realizacji. Termin zakończenia realizacji będzie zależał od tego, kiedy zaczniemy prace – mówi Bresch.

Sporo komentarzy budzi standard wykończenia planowanego przystanku. Na każdym peronie mają stanąć trzy mniejsze wiaty, podczas gdy na linii obwodowej na Woli zastosowano wyższy standard – z zadaszeniem zdecydowanej większości peronu. Zarządca infrastruktury broni jednak założeń projektowych. – To po prostu inne rozwiązanie techniczne. Trzeba pamiętać, że tam będzie skomunikowanie z metrem – mało kto będzie stał długo na przystanku – mówi Arnold Bresch.

Nowy przystanek powstanie w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ul. Radzymińską na torach łączących stację Warszawa Wschodnia ze stacją Warszawa Praga. To element projektu związanego z poprawą przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Obejmuje on także przyległe odcinki linii kolejowych. Prace realizuje Torpol. Umowa, podpisana we wrześniu 2017 r., zakładała realizację kontraktu w terminie 26 miesięcy, czyli do października 2019 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Veturilo przegrywa z e-hulajnogami? Wydaje się, że nie

Mobilność

Veturilo przegrywa z e-hulajnogami? Wydaje się, że nie

Jakub Dybalski 06 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5