Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Targówek: Niewygodny przystanek z pociągiem raz na godzinę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-29 16:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Targówek: Niewygodny przystanek z pociągiem raz na godzinę
fot. Paweł Mieszkowski / PKP PLKBudowa przystanku Warszawa Targówek w lipcu
W rejonie ul. Radzymińskiej na linii w kierunku Legionowa powstaje przystanek Warszawa Targówek, który ma zostać udostępniony podróżnym od nowego rozkładu jazdy. Problem w tym, że będzie się tam zatrzymywać na razie niewiele pociągów, co wiąże się z ograniczoną przepustowością torów. Nie wiadomo też kiedy powstanie wygodne dojście między metrem a nowym przystankiem.

We wrześniu 2017 r. PKP PLK podpisały umowę z Torpolem na zaprojektowanie i modernizację odcinka linii kolejowej pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem w ramach poprawy przepustowości linii E20. W projekcie znalazła się także budowa nowego przystanku Warszawa Targówek (Stalowa) w rejonie ul. Radzymińskiej. Całość prac miała zakończyć się na jesieni 2019 r. Termin zakończenia prac był jednak wielokrotnie odsuwany.

Jak deklarują PKP PLK, prace mają zakończyć się na jesieni. – Na przystanku Warszawa Targówek gotowe są konstrukcje obu peronów oraz pochylnie od strony ulicy Radzymińskiej. Obecnie wykonawca montuje zadaszenia pochylni i szyby windowe – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Przystanek miałby zostać udostępniony przewoźnikom od nowego rozkładu jazdy.

Póki co przystanek nie spowoduje żadnej rewolucji na mapie komunikacyjnej stolicy. Problem w tym, że będzie się tam zatrzymywać niewiele pociągów. Omijać go będą m.in. pociągi SKM z Legionowa. – Ze względu na konsekwencje prac modernizacyjnych na stacji Warszawa Zachodnia (między innymi zamknięcie jednego z torów szlaku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna), w rocznym rozkładzie jazdy 2021/2022 linia SKM S3, która obsługiwała odcinek Warszawa Praga – Warszawa Wschodnia, będzie kursowała drogą okrężną, przez Warszawę Gdańską, a na stacji Warszawa Zachodnia będzie zatrzymywać się przy peronie 8 (po modernizacji 9) – informuje Zuzanna Szopowska-Konop, rzeczniczka prasowa SKM Warszawa.

O przekierowaniu linii S3 na linię obwodową zadecydowały względy praktyczne. – Wspólnie z organizatorem transportu analizowaliśmy różne scenariusze. Niestety przepustowość szlaku Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia mocno ogranicza dopuszczalną liczbę pociągów. Zależało nam na tym, aby mimo ograniczeń linia S3 wjeżdżała jak najgłębiej do Warszawy i zapewniała przesiadkę na obie linie metra (stacje Warszawa Gdańska, Warszawa Młynów) – wskazuje Zuzanna Szopowka-Konop.

W zasadzie więc pozostają pociągi Kolei Mazowieckich. – Planujemy na etapie zgłaszania uwag do rozkładu jazdy zgłosić zatrzymanie tam większości połączeń lotniskowych KM – informuje Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Przewoźnik nie ocenia wysoko przydatności nowego przystanku. – W naszej opinii niestety przystanek jest położony w zbyt dużej odległości od stacji metra, uniemożliwiając dogodną przesiadkę (ok. 600 metrów) – mówi Maliszewska.

Na razie wciąż nawet nie ma wygodnego dojścia do metra i nie wiadomo kiedy może powstać. – Zadanie polegające na budowie dojścia i dojazdu rowerem między stacją metra Szwedzka a nowym przystankiem PKP zostało powierzone ZDM we wrześniu 2020 r. Będzie to 3-metrowy asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy od wyjścia z metra do końcówki ul. Stalowej i dalej w kierunku wejścia na przystanek kolejowy. Projektowanie trwa – mamy już szereg uzgodnień i decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego. Natomiast dokładny termin realizacji będzie można podawać gdy otrzymamy wszystkie niezbędne uzgodnienia – część z nich spływa do nas z opóźnieniem – informuje Mikołaj Pieńkos z biura prasowego Zarządu Dróg Miejskich. Nie wiadomo też, co z poprawą dojścia od strony Targówka.


Projektowany chodnik do stacji metra Szwedzka, mat. ZDM

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa przystanku Warszawa Targówek dopiero w przyszłym roku

Przestrzeń

Budowa przystanku Warszawa Targówek dopiero w przyszłym roku

Witold Urbanowicz 26 sierpnia 2020

Warszawa Targówek: Prace nie ruszyły i nie wiadomo kiedy ruszą

Przestrzeń

Warszawa Targówek: Prace nie ruszyły i nie wiadomo kiedy ruszą

Witold Urbanowicz 05 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5