Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-04 13:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
fot. WU
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Warszawa Targówek. Bittel: Pociąg raz na godzinę to tylko wstęp
Dzisiaj (4 sierpnia) budowę przystanku kolejowego Warszawa Targówek wizytowali Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury oraz Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. –Inwestycja jest realizowana w ramach poprawy dostępności Warszawy do linii kolejowych w ramach realizacji masterplanu dla stolicy – po to, by przyciągnąć pasażerów do kolei – mówi Andrzej Bittel.

Przystanek powstaje w rejonie styku al. „Solidarności” i Radzymińskiej, tuż obok Kauflandu. Wybudowano dwa 200-metrowe perony. Po południowej stronie przewidziano dwie duże i zadszone pochylnie, a po północnej – od strony Stalowej – schody i winy. Powstaje też tunel pod torami. Na każdym peronie staną dwie wiaty. – Jesteśmy na końcowym etapie realizacji inwestycji, wartej ponad 30 mln zł. Budowa dwóch peronów, tunelu pod torami i dojścia z dwóch stron pozwoli pasażerom bezpiecznie dojść do pociągów. Jest tu duży potencjał pasażerski. Przystanek powstaje przy linii nr 9, łączącej Warszawę z Gdańskiem, ale tak naprawdę mówimy o ruchu aglomeracyjnym w kierunku Nasielska. Tam, gdzie zwiększamy liczbę pociągów i zatrzymań, pasażerowie wracają na kolej – wskazuje Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

– Styk Pragi, styk Targówka. Niezwykle interesujące miejsce. Inwestycja jest realizowana w ramach poprawy dostępności Warszawy do linii kolejowych w ramach realizacji master planu dla stolicy, bo to, by przyciągnąć pasażerów do kolei – dodaje Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Wiadomo już, że na przystanku będzie się zatrzymywał mniej więcej jeden pociąg na godzinę w danym kierunku – SKM, z uwagi na ograniczoną przepustowość, pojedzie bowiem przez Warszawę Gdańską. Prezes i minister byli pytani o spodziewaną liczbę pasażerów. – Tak jakby się pytać, ile spodziewamy się pasażerów na innych nowo budowanych przystankach. Oczywiście w ramach analiz takie liczby padały. Liczę na to, że jeden pociąg na godzinę to początek, a potem takt będzie poprawiany. Trzeba pamiętać, że jest tu linia metra, która – mam nadzieję – wspomoże frekwencję na przystanku – mówi Bittel.

Zarządca infrastruktury przypomniał, że planowana jest dobudowa dodatkowej pary torów. – Dzięki temu ruch aglomeracyjny będzie mógł być prowadzony w takcie kilkukrotnie większym. Nie bez powodu te perony zostały tak wybudowane, by można było dobudować tory – bez robót straconych, nie trzeba będzie np. rozbierać peronów – zapewnia Merchel. Dlatego też z obu stron nasyp, na którym znajduje się przystanek, obudowano ściankami Larsena – wbite na głębokość ok. 12 m stalowe elementy wzmacniają konstrukcję przystanku i mają umożliwić w przyszłości rozbudowę układu torowego. 

Prezes był też pytany o przyczyny opóźnień – pierwotnie zapowiadano, że przystanek będzie gotowy w 2019 r. – Dobrze, że jest wybudowany, mimo różnych zawirowań. Zakładamy, że w grudniu pasażerowie z tych peronów będą mogli skorzystać – mówi Ireneusz Merchel.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa przystanku Warszawa Targówek dopiero w przyszłym roku

Przestrzeń

Budowa przystanku Warszawa Targówek dopiero w przyszłym roku

Witold Urbanowicz 26 sierpnia 2020

Warszawa Targówek: Prace nie ruszyły i nie wiadomo kiedy ruszą

Przestrzeń

Warszawa Targówek: Prace nie ruszyły i nie wiadomo kiedy ruszą

Witold Urbanowicz 05 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5