Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa szuka operatora 50 przegubowców do obsługi przewozów na 10 lat

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa szuka operatora 50 przegubowców do obsługi przewozów na 10 lat
fot. UM Warszawa
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił kolejny w tym roku duży przetarg na obsługę przewozów autobusowych – tym razem na 10-letnią obsługę 50 przegubowych autobusów klasy MEGA. Nowy kontrakt obejmie realizację 4,2 mln wozokilometrów rocznie na liniach w Warszawie i gminach aglomeracji, a kursy mają ruszyć najpóźniej na początku 2027 r.

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił kolejny już w tym roku duży przetarg na obsługę sieci autobusowej. Niedawno pisaliśmy o trzech umowach podpisanych na przewozy – z firmą Mobilis i Relobus. Natomiast wykonawca, który wygra niniejsze postępowanie, przez dziesięć lat będzie prowadził kursy 50 przegubowymi autobusami klasy MEGA na liniach nadzorowanych przez ZTM w całej aglomeracji warszawskiej.

4,2 mln wozokilometrów rocznie

Zamówienie obejmuje świadczenie usług regularnego przewozu osób w ramach komunikacji miejskiej w Warszawie i w gminach podwarszawskich, z którymi stolica ma podpisane porozumienia. Operator będzie wykonywał rocznie 4,2 mln wozokilometrów (w przybliżeniu do +/- 10%) przy wykorzystaniu 50 autobusów o długości ok. 18 metrów. Dodatkowo wymagane są co najmniej cztery pojazdy rezerwowe.

ZTM wymaga rozpoczęcia kursowania w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy – nie wcześniej jednak niż 1 lutego 2027 r. Zgodnie z zapisami umowy dopuszczono także waloryzację wynagrodzenia o maksymalnie 136% w całym okresie realizacji kontraktu, a rozpoczęcie świadczenia usług – choć zasadniczo przewidziane w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy – może nastąpić wcześniej, nawet po upływie 10 miesięcy od jej zawarcia. Usługi mają być natomiast świadczone przez pełne 120 miesięcy, z opcją przedłużenia o kolejne dwa lata. Zamówienie ma charakter otwarty, obejmuje cały układ komunikacyjny Warszawy i gmin porozumieniowych, dlatego linie i rejon operowania zostaną określone przez ZTM w trakcie trwania umowy.

Tabor klasy MEGA, w pełni niskopodłogowy

Wymagany tabor to fabrycznie nowe autobusy klasy MEGA – przegubowe, niskopodłogowe pojazdy o długości od 17,5 do 18,2 m. ZTM wymaga, by do realizacji kontraktu wykorzystano wyłącznie fabrycznie nowe autobusy wyprodukowane nie wcześniej niż w roku rozpoczęcia świadczenia usług. Każdy autobus musi pomieścić co najmniej 130 pasażerów (w tym minimum 38 na miejscach siedzących), mieć cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2 oraz przestrzeń dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego.

Dopuszczone są różne rodzaje napędu – od klasycznego diesla w normie Euro VI, po hybrydę, CNG/LNG lub inne rozwiązania alternatywne. Punktowane będzie właśnie zastosowanie napędów niskoemisyjnych – kryterium to stanowi 20% oceny ofert, przy 80% dla ceny.

Zgodnie z dokumentacją techniczną autobusy muszą być w pełni klimatyzowane, wyposażone w oświetlenie LED, monitoring (minimum 10 kamer), system informacji pasażerskiej, zliczanie pasażerów oraz system sprzedaży biletów zintegrowany z infrastrukturą ZTM. Standardem ma być także automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika i agregacie grzewczym.

Wymagania finansowe i zaplecze

O kontrakt mogą ubiegać się firmy, które dysponują środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na poziomie co najmniej 30 mln zł oraz mają doświadczenie w realizacji co najmniej jednej usługi przewozowej o wielkości minimum 2 mln wozokilometrów rocznie. Operator musi też zapewnić bazę techniczną na terenie Warszawy lub jednej z gmin porozumieniowych, z placem postojowo-manewrowym dla całego taboru.

ZTM wymaga zatrudnienia kierowców, dyspozytorów i pracowników nadzoru ruchu na umowę o pracę. Wadium ustalono na poziomie 5,5 mln zł, a oferty można składać do 10 grudnia 2025 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nieczynny Dworzec Centralny – zmiany dotyczą także pociągów SKM

Komunikacja

Nieczynny Dworzec Centralny – zmiany dotyczą także pociągów SKM

inf. pras. ZTM Warszawa / UM Warszawa 05 listopada 2025

Warszawski Transport Publiczny na Wszystkich Świętych

Komunikacja

Rosyjski gaz w warszawskich autobusach?

Komunikacja

Rosyjski gaz w warszawskich autobusach?

Damian Kelman 13 stycznia 2025

Zobacz również:

Nieczynny Dworzec Centralny – zmiany dotyczą także pociągów SKM

Komunikacja

Nieczynny Dworzec Centralny – zmiany dotyczą także pociągów SKM

inf. pras. ZTM Warszawa / UM Warszawa 05 listopada 2025

Warszawski Transport Publiczny na Wszystkich Świętych

Komunikacja

Rosyjski gaz w warszawskich autobusach?

Komunikacja

Rosyjski gaz w warszawskich autobusach?

Damian Kelman 13 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij