Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Syrenka i niedźwiedź wracają na aleję Niepodległości

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-04-20 16:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Syrenka i niedźwiedź wracają na aleję Niepodległości
fot. UM Warszawa
Warszawa: Syrenka i niedźwiedź wracają na aleję Niepodległości
Warszawa: Syrenka i niedźwiedź wracają na aleję Niepodległości
Warszawa: Syrenka i niedźwiedź wracają na aleję Niepodległości
Na skrzyżowaniu alei Niepodległości z ulicą Batorego warszawscy drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich odtworzyli właśnie herby Warszawy i Berlina, które były namalowane na drodze dla rowerów. To element historii stolicy i świadectwo współpracy pomiędzy dwoma partnerskimi miastami.

Syrenka i niedźwiedź, czyli herby obydwu miast zostały zatopione w asfalcie niemalże 20 lat temu. W 2000 r. przejazdy rowerowe zostały oficjalnie otwarte w ramach Dni Berlina przez ówczesnych prezydenta Warszawy i burmistrza Berlina, Pawła Piskorskiego i Eberharda Diepgena.

Herby to skromny symbol wieloletniej współpracy. Berlin i Warszawa podpisały „Umowę o Przyjaźni i Współpracy” już w sierpniu 1991 r. W jubileuszowym 2016 roku z okazji 25 lat partnerstwa w obydwu stolicach odbyły się uroczyste obchody. Z tej okazji w Warszawie rozegrany został turniej piłkarski o puchar Prezydenta Miasta, w którym rywalizowały młodzieżowe zespoły z Polski i Niemiec, a na ulice stolicy wyjechał piętrowy autobus z Berliner Verkehrsbetriebe (BVG).

W zeszłym roku skrzyżowanie al. Niepodległości i ul. Batorego przeszło kompleksową przebudowę. Pojawiły się brakujące przejście dla pieszych i przejazd rowerowy, wyznaczone zostało naziemne dojście do przystanków tramwajowych, wprowadzony został priorytet dla tramwajów w ustawieniach sygnalizacji. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Ze względu na szacunek do historii Warszawy, od początku w projekcie przewidziany był powrót herbów na dotychczasowe miejsce. W celu zapewnienia jak najlepszej trwałości ich odtworzenie nastąpiło dopiero na wiosnę — malowanie grubowarstwowe to technologia, która wymaga wyższych temperatur niż występujące zimą.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Przybędzie rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich

Przestrzeń

Przybędzie rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich

Redakcja 07 kwietnia 2020

Koronawirus uczy: Przestrzeń zbyt cenna, by tracić ją na samochody

Prawo & Finanse

Koronawirus uczy: Przestrzeń zbyt cenna, by tracić ją na samochody

Łukasz Malinowski 05 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5