Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2019-08-16 09:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]
fot. Maciej Czerski/Metro Warszawskie
Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]
Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]
Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]
Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]
Prace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2 idą pełną parą. Lada moment rozpocznie się betonowanie płyty stropowej korpusu przyszłej stacji Bródno.

Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową. Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę – przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię i w ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do płyty dennej. Na stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu.

Na pozostałych stacjach: Zacisze i Kondratowicza trwają prace przy budowie kolejnych ścian szczelinowych, które stanowić będą jednocześnie ściany boczne stacji. Prace te wykonywane są przy użyciu specjalnych głębiarek, które pozwalają na precyzyjne wykonanie głębokiego, a jednocześnie wąskiego wykopu. To w nim następnie umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Na koniec wykop zalewany jest betonem, tworząc ścianę szczelinową. To bardzo ważny etap budowy, ponieważ to pierwszy konstrukcyjny element przyszłych stacji.

Place budowy tego odcinka położone są bardzo blisko zabudowań mieszkalnych, dlatego wykonawca montuje już ekrany akustyczne. Dzięki temu minimalizowane jest negatywne oddziaływanie budowy. Ekrany obecnie stawiane są na stacjach Zacisze i Bródno.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem – na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” u zbiegu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.

Autorem projektów dla budowanego metra na Bródnie jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PLK zmodernizuje w Wałbrzychu dwie stacje i postawi nowy przystanek

Przestrzeń

PLK zmodernizuje w Wałbrzychu dwie stacje i postawi nowy przystanek

jd, inf. pras. 04 października 2017

Moskwa. Stacje metra pełne połysku i różu

Przestrzeń

Moskwa. Stacje metra pełne połysku i różu

Jakub Dybalski 23 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5