Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Stacja metra Bródno budowana od stropu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2 idą pełną parą. Lada moment rozpocznie się betonowanie płyty stropowej korpusu przyszłej stacji Bródno.

Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową. Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę – przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię i w ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do płyty dennej. Na stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu.

Na pozostałych stacjach: Zacisze i Kondratowicza trwają prace przy budowie kolejnych ścian szczelinowych, które stanowić będą jednocześnie ściany boczne stacji. Prace te wykonywane są przy użyciu specjalnych głębiarek, które pozwalają na precyzyjne wykonanie głębokiego, a jednocześnie wąskiego wykopu. To w nim następnie umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Na koniec wykop zalewany jest betonem, tworząc ścianę szczelinową. To bardzo ważny etap budowy, ponieważ to pierwszy konstrukcyjny element przyszłych stacji.

Place budowy tego odcinka położone są bardzo blisko zabudowań mieszkalnych, dlatego wykonawca montuje już ekrany akustyczne. Dzięki temu minimalizowane jest negatywne oddziaływanie budowy. Ekrany obecnie stawiane są na stacjach Zacisze i Bródno.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem – na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” u zbiegu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.

Autorem projektów dla budowanego metra na Bródnie jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5