Pesa, przy okazji naprawy głównej stołecznych tramwajów, zajmie się niesprawnymi systemami pokładowymi w Jazzach. W pojazdach zostaną zastosowane rozwiązania i urządzenia firmy SiMS.
O problemie niedziałającej informacji pasażerskiej pisaliśmy już nieraz. – Większość posiadanych przez nas pojazdów tego typu ma niesprawne systemy informacji pasażerskiej, monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego bądź liczenia pasażerów –
przyznawał Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Jak wyjaśniał prezes, ustalono z producentem, że Pesa – w ramach usuwania wad seryjnych wymieni i zmodernizuje – cały monitoring oraz system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami. Przy okazji jednak – by te systemy działały sprawnie i niezawodnie – Tramwaje Warszawskie muszą wymienić również współpracujące z nimi elementy elektroniki (sieci, terminale na pulpicie motorniczego itp.).
Tramwaje Warszawskie zleciły już Pesie dostawę wraz z wymianą elementów systemów informatycznych do tramwajów typu 128N i 134N. Porozumienie z wolnej ręki
zawarto przed końcem zeszłego roku.
Wiadomo już, że podsystemy dostarczy firma SiMS. „Mamy ogromną przyjemność poinformować, że nasza firma SiMS podpisała umowę na wymianę systemów Novamedii w 80 tramwajach typu Jazz w Warszawie. Dziękujemy Tramwajom Warszawskim za zaufanie i możliwość realizacji tak innowacyjnego projektu” – poinformowała firma. Jej urządzenia z powodzeniem działają w Swingach.
Zlecenie obejmuje wymianę systemów informacji liniowej, monitoringu, zliczania pasażerów i reklamowego. Ponadto zostanie również dostarczone oprogramowanie centralne do zarządzania systemami, zintegrowane z autorskim oprogramowaniem Tramwajów Warszawskich, o nazwie SILOS. „Dzięki temu będzie możliwe kompleksowe zarządzanie wszystkimi systemami w tramwajach, co zwiększy ich efektywność i niezawodność” – zachwala SiMS.