Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Siemens z umową na przyspieszenie tramwajów w al. Waszyngtona

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-23 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Siemens z umową na przyspieszenie tramwajów w al. Waszyngtona
fot. Konrad Wąsik, lic. CC BY-SA 3.0 panoramio
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Siemens Mobility na wdrożenie systemu sterowania ruchem w ciągu al. Waszyngtona w Warszawie. Prace obejmą pięć skrzyżowań.

Przedmiotem prac jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów w ciągu al. Waszyngtona. Mowa o skrzyżowaniach z Grenadierów, Międzyborską, Kinową, Międzynarodową i Saską. Konieczne jest wybudowanie pętli indukcyjnych w linii zatrzymania, a także przeprogramowania sterowników. Do tego wykorzystany zostanie satelitarny system GPS, który określi zastąpi detekcję zdalną poza skrzyżowaniami. W ramach opcji założono kalibrację systemy i ewentualne przygotowanie zamiennych projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej.

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Siemens Mobility 31 marca. Jej całkowita wartość to 737,9 tys. zł netto.

Prace mają zostać wykonane najpóźniej do połowy maja 2021 r. W kolejnym etapie przewidziano kalibrację systemu i ewentualnie przygotowanie zamiennych projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej, na co przewidziano 32 tygodnie.

Jak podają Tramwaje Warszawskie, w tej chwili na 151 z 255 osygnalizowanych przejść i skrzyżowań wdrożono różnej formy priorytety dla tramwajów. Pod koniec grudniu do listy tej dołączyło osiem skrzyżowań w ciągu al. Krakowskiej. Wprowadzono tutaj przede wszystkim synchronizacje świateł, bez bezwzględnego priorytetu. Jak wyjaśniają Tramwaje Warszawskie, po wprowadzeniu priorytetów na al. Waszyngtona, a w dalszej kolejności na Grochowskiej i Grójeckiej na popularnej dziewiątce uda się odzyskać ok. 10 minut na pełnej trasie.

Do końca roku liczba skrzyżowań z priorytetem ma wzrosnąć z ok. 60% do 75%. Spółka pracuje nad przyśpieszeniem tramwajów w północnej części al. Niepodległości, co zapewni tramwajom zieloną falę od Dworca Centralnego do GUS-u. Z kolei w roku 2022 priorytetem dla tramwajów ma zostać objętych minimum 90 proc. skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5