Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty w przetargu na budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę na wysokości ul. Karowej. O zamówienie ubiega się pięć firm, z czego cztery zmieściły się w budżecie. Obiekt powstanie w ciągu ponad dwóch lat.
Przedmiotem zamówienia jest budowa zapowiadanej kładki pieszo-rowerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu. – Warszawa stara się łączyć rzeczy pozornie sprzeczne. Warszawa rozwija się w sposób nieprawdopodobny, jest dużo miejsc aktywności społecznych. Przychodzi moment, kiedy trzeba je zszyć. Zbudujemy jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych świata – będzie liczył ok. 500 m – mówił niedawno Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Obiekt o długości 452 m powstanie w osi Karowej i Okrzei. Kładka będzie miała zmienną szerokość – od 6,9 m do 16,3 m, z miejscami spoczynku i tarasami wypoczynkowymi. Infrastruktura rowerowa nie będzie oddzielona od pieszej. Wizualizacje
tutaj.
Dzisiaj (26 lipca) minął termin składania ofert. – Jest ich pięć, a cztery z nich mieszczą się w kosztorysie. Teraz czas na ocenę ofert i wybór najkorzystniejszej z nich. Działamy – informuje Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Budżet został określony na kwotę 173,9 mln zł brutto. Intop Warszawa zaproponował zaledwie 89,976 mln zł brutto, Budimex Warszawa – 120,961 mln zł brutto, Strabag Pruszków – 134,613 mln zł brutto, Mostostal Warszawa – 159,442 mln zł, Gulermak Warszawa i Ankara – 229,293 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (50%), doświadczenie techniczne – długość całkowita obiektu (8%), doświadczenie techniczne – rozpiętość teoretyczna przęsła (20%), gwarancja (20%), komunikacja społeczna (2%). Na realizację przeznaczono 826 dni, czyli ponad dwa lata. Piesi i rowerzyści mają skorzystać z obiektu "najpóźniej wiosną 2024 r.".