Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Ruszył montaż stalowych elementów kładki przez Wisłę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Ruszył montaż stalowych elementów kładki przez Wisłę
fot. ZDM Warszawa
Trwa budowa mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Obecnie trwa jeden z najbardziej spektakularnych etapów polegający na montażu konstrukcji stalowej. To właśnie te elementy stworzą przeprawę, po której w przyszłym roku będzie można spacerować. Po obu stronach pracują ogromne żurawie – dzięki nim brzegi Wisły zbliżają się do siebie.

Most pieszo-rowerowy przez Wisłę ma stać się nową wizytówką Warszawy. Jeszcze w grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór. Zgodnie z planem, okres zimowy przeznaczony był na przygotowania do montażu konstrukcji stalowej.

Teraz można już podziwiać już pierwsze stalowe elementy przeprawy zamontowane na betonowych filarach. Pierwszy ze stalowych elementów konstrukcji został zamontowany po stronie praskiej pod koniec kwietnia. Zanim jednak to się stało, mostowcy musieli przeprowadzić szereg prac przygotowawczych – stalowe kolosy były zwożone na plac budowy, a następnie scalane na ziemi. Dopiero po złączeniu można montować ja na filarach.

Równocześnie trwały przygotowania do prac po stronie śródmiejskiej – na bulwary dostarczony został ogromny żuraw Demag CC3800 – taki sam pracuje też po stronie praskiej. Było to spore wyzwanie logistyczne, a do montażu Demaga musiała zostać użyta inna, nieco mniejsza maszyna.

Do tej pory prace idą zgodnie z planem, a pierwsze stalowe elementy są już po dwóch stronach rzeki, zbliżając do siebie oba brzegi. W kolejnych tygodniach wykonawca będzie montował podpory tymczasowe, spawał kolejne elementy sekcji i umieszczał je na betonowych podporach.

W międzyczasie trwają też mniej spektakularne prace, takie jak np. przebudowa kanalizacji deszczowej oraz sieci teletechnicznych oraz budowa nasypu zbrojonego tzw. georusztem – na Wybrzeżu Kościuszkowskim.

Most połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Będzie liczył 452 metry długości. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty.

Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać. Rozdzieli się na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Na moście nie będzie podziału na strefę pieszą i rowerową. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. W miejscu zagięć przeprawa będzie znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki z dwóch stref wypoczynkowych z drewnianymi siedziskami. Oświetlenie zapewnią dyskretne źródła światła umieszczone w balustradach.

Most będzie wykonany ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu (pomarańczowo-brązowa imitacja rdzy). Materiał ten dobrze zniesie dużą wilgotność nad rzeką. Nawierzchnia mostu wyłożona zostanie warstwą żywicy MMA (metakrylowej) w kolorze jasnoszarym.

Inwestycja w całości sfinansowana zostanie ze środków miejskich – koszt budowy mostu wyniesie ok. 120 mln zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

Przestrzeń

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

inf. pras. UM Warszawa 16 listopada 2023

Warszawa: Kładka pieszo-rowerowa łączy już oba brzegi Wisły

Przestrzeń

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

Przestrzeń

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

inf. pras. UM Szczecin 17 października 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Warszawa: Udane testy progów sinusoidalnych na ul. Wólczyńskiej

Przestrzeń

Warszawa z umową na kładkę pieszo-rowerową przez Wisłę

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

Przestrzeń

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

inf. pras. UM Warszawa 16 listopada 2023

Warszawa: Kładka pieszo-rowerowa łączy już oba brzegi Wisły

Przestrzeń

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

Przestrzeń

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

inf. pras. UM Szczecin 17 października 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Warszawa: Udane testy progów sinusoidalnych na ul. Wólczyńskiej

Przestrzeń

Warszawa z umową na kładkę pieszo-rowerową przez Wisłę

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5